מה ההבדל בין מהנדס להנדסאי בניין

לעיתים מזומנת קיים בלבול באשר להבחנה בין סוגים שונים של תפקידים. אחד התחומים שבו יש חוסר בהירות מסוים בקרב מי שאינם באים מהתחום המקצועי הספציפי, הוא תחום ההנדסה. לעיתים קרובות נזרקים לחלל האוויר מונחים שונים – מהנדס בניין, הנדסאי בניין, ארכיטקט, אדריכל וכיוצא באלה מושגים. בשורות להלן ננסה להבהיר מעט את ההבדלים בהגדרות, ואת תחמי האחריות ובעיקר את הסמכויות של כל אחד מבעלי התפקידים, בעיקר בענף הבניין. מהו הנדסאי בניין? מהו מהנדס בכלל ומהנדס בניין בפרט? כל התשובות – בהמשך המאמר.

 

הנדסאי – מה זה בעצם

לימודי תואר בהנדסה, ובעיקר הנדסת בניין, נמנים עם המורכבים והקשים ביותר בענף ההנדסה. זאת, הן בגלל המורכבות של הענף ומפאת הדרישות הרבות הקיימות ממי שאמון על תכנון מבנים והפיקוח על הוצאת התוכניות מהכוח אל הפועל. עם זאת, לימודי הנדסה יכולים להסתיים בשתי צורות, או בקבלת שני סוגים שונים של תארים. התואר הראשון – תואר הנדסאי, הוא התואר הפחות יוקרתי, המזמן פחות אופציות לעבודה ולקבלת תפקידים בענף הבנייה עם זאת, התואר הזה מאפשר כניסה מהירה לעולם העבודה, ללא עכבות מיותרות לאחר הלימודים. באשר לדרישות קבלה ללימודי הנדסאי – הרי שאין לרוב דרישות מיוחדות כאלה, והלימודים הם המשך ישיר ללימודים תיכוניים (כיתה י"ג וכן י"ד). עם זאת, הנדסאי חייב לסיים את הבחינות המקצועיות בהצלחה. באשר לתקופת הלימודים – לימודי הנדסת בניין נמשכים כשנתיים. ואחרון חביב – מגוון התפקידים שאותם יכול הנדסאי לבצע הוא מצומצם יותר מזה של מהנדס. עם זאת חשוב לדעת כי בפרויקטים מסוימים, כאלה שמידת המורכבות שלהם איננה גבוהה, גם העסקה של הנדסאי היא כשרה לחלוטין.

 

מהנדס – היהלום שבכתר ענף הבנייה

מהנדס, לעומת הנדסאי, הוא מקצוע מורכב אשר דרישות הקבלה בו הן גבוהות וגם תקופת הלימודים לתואר מהנדס היא ארוכה יותר. למעשה, תואר מהנדס הוא תואר אקדמי לכל דבר ועניין. באשר להיקפי הפרויקטים – מהנדס מנוסה, לאחר שעבר תקופת ניסיון וקיבל את התעודה המיוחלת, יכול לתכנן כל סוג מבנה ולפקח על הבנייה שלו. זאת, לאחר שעבר תקופה של הכשרה מעשית. כל המהנדסים באתר שיפוצים פלוס מהנדסים חייבים להיות רשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים, כאשר רק אחרי רישום כזה ורק אחרי צבירת הניסיון הרלבנטי, יכול מהנדס מורשה לתכנן ולהקים גם את הפרויקטים המורכבים ביותר. מהנדס בניין חייב להיות רשום אצל רשם הקבלנים במשרד השיכון והבינוי. ואולם גם מי שרשום אצל רשם הקבלנים, חייב לצבור ניסיון רלבנטי עד שהוא מקבל את הרשות לתכנן ולבנות מבנים ללא הגבלה הן בגובל המבנה והן בהיקפים הכספיים של העבודה.

אם יש לך עניין בקבלת שירותיו הטובים של הנדסאי או מהנדס איכותי, זה המקום הנכון עבורך. אתר שיפוצים פלוס מציע לגולשים רשימה איכותית של בעלי מקצוע מיומנים, האמונים על התכנון והביצוע של פרויקטים מגוונים. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולמצוא את איש המקצוע המתאים עבור הפרויקט שלך.

הנדסאית בניין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה בביוב

סתימה בביוב היא לא דבר נעים, הריח מציף את כל הבית ולפעמים אף מחוצה לו, לפעמים האירוע כולל הצפה והתסכול מאד גדול. אז מה עושים?

קרא עוד »