דחיית תביעה של חברת הביטוח

לצערנו חברות הביטוח דוחות תביעות רבות בשל אמתלות שונות. למרות זאת, כאשר מעורב בתהליך התביעה עורך דין ניתן להתגבר עליהן או לקבל פיצוי מביטוחים אחרים. המאמר יעסוק בדחיית תביעות וכיצד תקבלו פיצויים.

 

מה הסיבות לדחיית תביעות ביטוח?

אנשים הרוכשים פוליסות פרטיות של ביטוחי בריאות, אובדן כושר עבודה, תאונות אישיות, ביטוחי חיים, ביטוחי מנהלים וכיוצא בזה לא פעם נתקלים בסירוב לתביעה מצד חברות הביטוח. הסיבות יכולות להיות קשורות לכך שהתביעות הוגשו אחרי 3 שנים שאז חל חוק ההתיישנות, אי קבלת טיפול רפואי מייד לאחר הפגיעה, חוסר תיעוד הפגיעה במסמכים רפואיים, אי רכישת הרחבה של כיסויים שונים, פרמיה שלא שולמה או חוב שהצטבר, הסתרת מידע מחברות הביטוח בזמן רכישת הפוליסות או אי עמידה בתנאי הזכאות לפיצוי.

 

איך בכל זאת ניתן לקבל פיצויים?

לפני שתובעים את חברות הביטוח מומלץ להסתייע בעורך דין המתמחה בנושא התביעה על מנת שיקרא את הפוליסה, יבדוק את האותיות הקטנות וימצא פתרונות כיצד להתגבר על הדחייה. ייתכן ומעבר לפוליסות הפרטיות ניתן להגיש תביעות לביטוח הפנסיוני או לביטוח הלאומי ובכל זאת מגיעים לכם פיצויים.

למשל, כשמדובר על תאונות עבודה ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה עבור 90 יום. לאחר מכן ניתן אף להגיש תביעה לנכות כללית ולקבל קצבת נכות. דוגמה נוספת היא תביעה על תאונת דרכים. על פי חוק הפלת"ד כל אדם הנפגע בתאונת דרכים כנוסע, נהג או הולך רגל רשאי להגיש תביעה לביטוח החובה ולקבל פיצוי מבלי להוכיח אשמה.

במקרים של אובדן כושר עבודה הביטוחים הפנסיונים מכילים סעיף של אובדן כושר עבודה אותו ניתן לתבוע במקרה של 75% נכות. זאת אומרת, שאת הפיצוי תקבלו בכל מקרה השאלה ממי וכיצד.

 

נימוק לדחיית התביעה

כאשר חברות הביטוח דוחות את התביעות של המבוטחים הן צריכות לנמק מדוע הן דוחות אותן. לא משנה מהי הסיבה, בעת קבלת הסירוב יש לגשת לעורך דין שיבדוק לפרטי פרטים את הדחייה ויבין בצורה מקצועית את הסיבה על מנת שיהיה ניתן לערער עליה. בנוסף יש להצטייד במסמכים רפואיים ודו"חות המתארים את המקרה בגינו הגשתם תביעה על מנת שזכויותיכם לא יפגעו.

למשל, כשמדובר על סירוב מסיבה של התיישנות ניתן לערער עליה כשהנזק נגרם בילדות ורק לאחר שנים ניתן לראות את ההשלכות של הפגיעה או המחלה. תביעת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים ניתן להגיש גם עד גיל 21 מאחר והתוצאות יכולות להופיע בגיל מאוחר יותר.

 

מה עושים במקרה של דחייה?

ראשית, יש לפנות לעורך דין המומחה בתביעות ביטוח ולקבל ממנו ייעוץ משפטי. שנית, אין ליצור קשר עם חברת הביטוח עד שעורך הדין לא בודק את הפוליסה ואת הסיבות לדחייה. לסיכום, אל תיוותרו לבד במערכה מול חברות הביטוח!

דחיית תביעה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כך תמצאו ביטוחים מיותרים
כך תמצאו ביטוחים מיותרים

בתקופה האחרונה כולנו נוכחנו לדעת כמה חשוב זה להתכונן מראש לימים הקשים ולתקופות המאתגרות. תקופות בהן צריך להיות בשליטה על כל מה שקורה במשק הבית

קרא עוד »
ביטוחים
כך תמצאו ביטוחים מיותרים

מבריאות ורכב ועד ביטוח דירה וחיים, מגוון הכיסויים הזמינים יכול להיות מכריע. בתוך המורכבות הזו, זה לא נדיר למצוא את עצמנו עם ביטוחים מיותרים. זיהוי

קרא עוד »
ביטוח רכב
5 טיפים להוזלת ביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא בהחלט הוצאה הכרחית עבור בעלי רכב. עם קצת תכנון אסטרטגי וקבלת החלטות נבונה, נהגים יכולים לנקוט בצעדים להפחתת פרמיות הביטוח שלהם. במאמר

קרא עוד »