האם יש הגבלות של כמויות לרכישת ציוד רפואי?

בעת שאנחנו מגיעים לקבל טיפול רפואי לא תמיד נסתכל על זה אבל מדובר באחד מן הדברים החשובים ביותר. אנחנו לפעמים לא מבינים כמה חשיבות יש לציוד הרפואי שיש למקום. אבל לפעמים, עולות שאלות רבות בנושא ודווקא המכשור הרפואי מעלה לנו שאלות רבות. האם יש הגבלות של כמויות לרכישת ציוד רפואי? מה החשיבות של ציוד רפואי מתקדם? יש הבדל בין מכשור לבין תרופות? אז בואו נבצע סקירה קצרה בכל הקשור לנושא רכישת ציוד רפואי.

 

ציוד רפואי – מה זה?

מדובר בעצם במוצרים טכנולוגיים מסוגים שונים שמשמשים בעיקר למתן טיפול רפואי ואבחונים מכל מיני סוגים. אם בעבר מדחום הכספית היה נחשב לציוד רפואי מתקדם, היום כמעט לכל עסק בכלל תקופת הקורונה כבר מחזיק במדחום דיגיטלי אשר במהירות גבוהה יותר יודע למדוד את חום הגוף של העוברים ושבים.

למכשור הרפואי יש הגבלות רבות ויש המון מכשורים אשר מחייבים במתן רישיון, לא כל אדם יכול להתעסק בכל מכשיר ולתת את הדיאגנוזות השונות. ציוד רפואי יכול להיות כל דבר שאנחנו רואים, מהמסכות ועד לכל המכשורים המתקדמים ביותר.

 

והאם כל אחד יכול להשתמש בכל ציוד רפואי?

עולם הציוד הרפואי מתחלק למספר חלקים אשר חלק מן המכשור הרפואי מחייב ברישיון והוא מוגבל ברכישה לעומת השאר שלא. כל אדם יכול לתפעל מד חום, אין עם זה שום בעיה ויש מדחומים מסוגים שונים במחירים שונים לבית אשר חלקם אפילו משוכללים למדי.

לעומת זאת, יש מכשירים שהם מכשירים המחייבים החזקת רישיון ושהמדינה מנסה למנוע רכישה מאסיבית של אותם מכשירים בכדי למנוע מונופולים מסוימים. לדוגמא מכשירים כמו מכשירי MRI/CT הם מכשירים שמחייבים את המפעיל שלהם ברישיון המסמיך אותם להפעלה. הנימוקים להגבלת הרכישה על מכשירים אלו ניתן לראות במסמכים שונים כאשר יש שיקולים בריאותיים וכלכליים כאחד.

השיקול הוא בעיקר הרצו למנוע עליה בהוצאה הלאומית לבריאות. בכדי לרסן את ההוצאה לבריאות, מדינות רבות ביצעו דרישה למתכנני המדיניות להעריך את הצרכים של האוכלוסייה ולכונן את התהליך של מתן הרישיון עבור טכנולוגיות רפואיות.

אז גפי שניתן להבין למכשור רפואי יש גם את החשיבות בבחירת המקום שבו אנחנו מעוניינים לבצע את הטיפול הרפואי שלנו וגם המדינות מתעסקות בהגבלות מסוימות בכדי למנוע מצבים של תשלומי יתר על שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וכי הדבר אמור להיות נגיש לכולם.

בחברת המרכז לרפואת חרום מחזיקים במכשור רפואי מתקדם ויודעים לעזור לכם להתאים את המכשור הרפואי לצרכים שלכם באופן המיטבי והטוב ביותר עבורכם. לא כל אחד צריך להחזיק בכל מכשור רפואי אבל חשוב להחזיק בחלק מן המכשירים במקרים מסוימים בכדי שנוכל לתת מענה במקרי הצורך לקרובים שלנו.

 

ציוד רפואי מתקדם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אמא בריאה
5 תוספים שחשוב שתקחי לאחר הלידה

לאחר הלידה, הגוף של האם עובר שינויים משמעותיים, ותזונה נכונה הופכת חיונית להתאוששות לאחר לידה ולרווחה כללית. בנוסף לתזונה בריאה, שילוב של תוספי מזון מסוימים

קרא עוד »
בדיקה
דלקת בשתן: כך תתמודדו איתה

אחת מהתופעות המשותפות ללא מעט אנשים, ואשר חוזרת על עצמה לעיתים קרובות, אלה הן דלקות בדרכי השתן. סובלים גם אתם מדלקות כאלה? תוהים מה לעשות

קרא עוד »