מה ההבדל בין קוסם ילדים לקוסם מבוגרים?

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר ההזמנות של קוסמים ליום הולדת למבוגרים וילדים. יש מי שרואים בקוסם כמתאים לילדים בלבד (אבל האמת היא שאין זה נכון, קוסמים מתאימים גם לאירועים של מבוגרים). החלטנו לעשות לכם סדר בכל הנוגע להבדלים שקיימים בין קוסם לילדים לבין קוסם למבוגרים, כך שלאחר שתקראו את השורות הבאות, אתם תדעו את ההבדלים בין השניים. מוכנים לשמוע את כל הפרטים החשובים בעניין? אז תמשיכו לקרוא.

 

הגישה

קוסמים (וכל מפעילים אחרים) משתדלים לגשת לילדים כאל מבוגרים קטנים, זו התפיסה הרווחת היום בכל הנוגע לחינוך. אבל עדיין, אפשר למצוא הבדלים משמעותיים בגישה של קוסמים כשהם מופיעים אל מול ילדים או אל מול מבוגרים. אם מדובר בילדים קטנים, בגילאי גן טרום חובה וחובה, הקוסם צפוי להתחיל את המופע בהדרגה. כניסה מהירה אל הבמה עשויה להבהיל את הילדים. כך שבעצם, הקוסם צריך לנקוט בגישה עדינה, מכילה שרואה כל ילד וילדה שיושבים מולו בקהל. זהו מצב שלא צריך לבוא לידי ביטוי אצל מבוגרים. למבוגרים אין את החשש מפני הקוסם, כך שאין צורך לערוך הכנה מיוחדת בגישה אליהם. 

 

השפה

השפה הינה שונה לחלוטין במופעי קוסמים לילדים לעומת אלו למבוגרים. אנחנו לא מתכוונים כמובן לשפה עברית, אנגלית או רוסית וכו'. אלא למילים, לטונציה וכו'. להלן כמה פרטים שנוגעים לשפה ויאפשרו לכם להבין את ההבדלים:

 

אוצר המילים

קוסם שמופיע בפני מבוגרים יכול להגיד מילים בשפה גבוהה, בידיעה שהנוכחים בקהל מבינים כל מילה. בזמן שמדובר בהופעה מול ילדים, הקוסם בדרך כלל שואל את הילדים: "אתם יודעים מה זה אומר ___?" לאחר שהילדים מציינים שהם לא מכירים את המילה, הקוסם מסביר את המילה הזו והדבר נכון לכל המילים הגבוהות שבהן הוא משתמש במהלך המופע.

 

הטון

במהלך מופעים מול ילדים, קוסמים מוצאים את עצמם משנים את הטון מרגע לרגע. הדבר גורם לילדים להיות בריכוז (זו שיטה ידועה בקרב מפעילים שונים). קוסמים בדרך כלל מוזמנים לימי הולדת, והרי ידוע שכל ילד רוצה שיהיה לו יום הולדת מושלם. במהלך המופע, הקוסם עושה כל שביכולתו כדי לאפשר לילדים להיות בריכוז. כך שאם הם נראים לו עייפים לרגע, הוא מעלה את הטון ופתאום, הילדים מביטים בו ומתרכזים מחדש. אצל מבוגרים אין צורך בכך.

 

התוכן

התוכן של מופע קוסמות משתנה בכל פעם בהתאם לקהל היעד. כך שקוסם שמגיע להופיע בפני ילדים, יתאים את המופע לגילאי הילדים. במידה והוא מגיע למופע של מבוגרים, הוא יתאים את התוכן אליהם וכך הלאה. ראוי לציין כי ברוב המקרים, ניתן לעשות קסמים פשוטים מול ילדים, מכיוון שהם, בניגוד למבוגרים, עשויים שלא לראות בקלות את הסוד שעומד מאחורי הקסם.

קוֹסֵם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בת מצוה
סדנת יצירה לבת מצווה

אירוע שיש בו סדנת יצירה מבטיח השתתפות אקטיבית של האורחים ולכן גם משאיר אותם עם טעם של עוד. בין האירועים שבהם כדאי לערב סדנאות יצירה

קרא עוד »
מנהל ועובדים
5 פעילויות לימי גיבוש מוצלחים

אחת הדרכים המקובלות לשיפור שיתוף הפעולה בין העובדים במקום עבודה מסוים, או בתוך קבוצות מסוימות בתוך מקומות העבודה, היא ארגון ימי גיבוש. במקומות עבודה גדולים,

קרא עוד »
ילדים מאושרים
להקים חברת ג'ימבורי

הקמה של חברת ג'ימבורי מצריכה לא מעט צעדים מקדימים, וזאת על מנת להבטיח כי החברה תצליח. כיצד אם כן תוכלו להקים גם אתם חברת ג'ימבורי

קרא עוד »