הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר במונית על מנת לשמור על עצמם בכל הנוגע לריחוק חברתי.

בעוד שהנסיעה, שירות יקר שמשלמת עליו הלקוחה, אמורה להיות מקום בטוח ויעיל להגיע ממנו למקום ומקום – נהגי מונית רבים בוחרים לנצל את העובדה שהם נמצאים במקום אחד סגור עם הלקוחה לאורך כל הנסיעה ומבצעים הטרדה מינית.

כפי שניתן לראות, להטרדה מינית במונית יכולים להיות מספר מאפיינים מיוחדים שיש לתת עליהם את הדעת ברמה המשפטית. במאמר זה המאפיינים האלו יוצגו ובהתאם את הפתרונות המשפטיים הקשורים להטרדה מינית במונית.

 

אינטראקציה כפויה

משום שבזמן הנסיעה במונית, לעיתים האינטראקציה בין הנהג ובין הלקוחה היא כפויה – השניים נמצאים במקום אחד לזמן מה ולגיטימי שירצו להעביר את הזמן באמצעות שיחה. עם זאת, כאשר נהג המונית בוחר לנצל את הסיטואציה הזו לכדי הטרדה מינית ודאי שיש בכך פסול.

ראשית, כדאי להבהיר שסוג השיח הזה לא מרגיש לך בנוח. הגבולות של אנשים שונים הם אחרים ומשום שהנהג מנהל שיחות רבות עם אנשים רבים – יכול להיות שהוא בתום לב חוצה את הגבולות האישיים שלך. ככל שהוא עדיין ממשיך לאחר שהבהרת – מדובר ללא ספק בהטרדה מינית.

 

אז מה לעשות?

במידה וזה קורה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לרשום את כל הפרטים של נהג המונית בטלפון (אם מזמינים את המונית באמצעות אפליקציה לרוב הדברים יהיו מתועדים ממילא) – כולל שמו ומספר הרכב שלו ושעת הנסיעה על מנת לוודא שניתן יהיה לנקוט בהליכים נגדו.

בנוסף, ככל שמדובר על משהו ממושך – העלי חברה על הקו או אף הקליטי את הדברים שהוא אומר לך. גם אם לא מדובר בראייה קבילה לבית משפט – מדובר בנתון שמחזק משמעותית את הטענה שלך ויכול להיות עמדת מיקוח במסגרת הסדרי פשרה (דבר שנראה רחוק בעת ההטרדה עצמה כמובן). לפרטים נוספים, בדקו כאן – https://www.dw-law.co.il

 

לזכור שבכל זאת נהג המונית הוא זה ששולט בהגה

על אף שמדובר בסיטואציה מרתיחה – צריך להיות גם חכמים ולא רק צודקים על מנת להקטין כמה שיותר סיכונים. התעמתות חזיתית עם נהג המונית עלולה להוביל לכך שתובלי למקום שונה ממה שאת רוצה (דבר שלעיתים עלול להיות אף מסוכן) ולכן יש לנקוט במשנה זהירות.

כמובן שזה לגיטימי לבקש לרדת באותו הרגע שההטרדה קורית – ואף מתחייב חוקית שהוא חייב לכבד את בקשתך, שכן אם הוא נועל את דלתות האוטו ומותיר אותך במונית למרות שאת לא מעוניינת – קמה עילת תביעה נזיקית נוספת נגד נהג המונית.

 

סיכום

הטרדה מינית על ידי נהג המונית היא סיטואציה נוראית ואף מסוכנת לעיתים – יש לנקוט משנה זהירות ובו בעת לתעד את האירוע כמה שניתן.

 

מונית צהובה - תמונה להמחשה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »