הפינות הנסתרות של הולנד

כן, אנחנו יודעים שאתם מתים על אמסטרדם, ואי אפשר להאשים אתכם. באמסטרדם יש אווירה של חופש אמיתי, יש בה המון מה לעשות, היא שקטה, רגועה, מכילה, יפה ונעימה. יש באמסטרדם אטרקציות נהדרות לכל המשפחה, היא נגישה, מרושתת היטב בתחבורה ציבורית ושבילי אופניים ונדמה שכל מילה שעוד נכתוב כאן רק תגרע מהאיכות של העיר הזו.

אבל הולנד היא לא רק אמסטרדם, ואם כבר מיציתם את העיר שבה הכל מותר, ממש כדאי לזלוג קצת ימינה ושמאלה כדי לראות מקומות אחרים בהולנד. היתרון של הולנד הוא בגודל שלה. בניגוד למדינות ענק כמו תאילנד או ארצות הברית – הולנד היא מדינה קטנה וההתניידות בה קלה ונוחה, ולכן אפשר להגיע ממקום למקום בקלות ולהספיק הרבה בזמן קצר יחסית.

 

אם אתם ממש לא מכירים שום דבר מחוץ לעיר הבירה, הנה שני מקומות שלא כדאי לוותר עליהם:

מפעל החרסינה בדלפט

דלפט הינה עיירה ציורית מרהיבה ביופיה אשר למרות שאיננה גדולה, מושכת אליה תיירים רבים מדי שנה הרוצים ליהנות משפע האטרקציות והפעילויות המתקיימות בה, כאשר אחד הדברים הפופולאריים ביותר הנחשב גם כאחד מסמליה האייקונים של העיירה – הם מפעלי החרסינה המסורתיים הנמצאים בה.

למעשה, מדובר כיום בלא יותר מאשר שני מפעלים בסך הכל, האחרונים שנותרו בדלפט מלמעלה משלושים מפעלים שכאלה שפעלו בה בימים בהם החרסינה של דלפט הייתה בשיאה. חרסינה זו, הידועה בכינויה "Delft Blue" היא החרסינה עם העיטורים הכחולים המוכרת לכולנו, שהופיעה במקום לראשונה במהלך המאה ה-17.

בתקופה זו כלכלת האזור התבססה בעיקרה על דייג וסחר ימי ובאחד ממסעות הדייג הביאו עמם הדייגים פורצן סיני יפהפה שהביאו ממסעותיהם מעבר לים. מטרתם הייתה ליצור חיקוי מוצלח לכלים העדינים והמדויקים, שלא נראו כמותם באותה תקופה באירופה. ואכן כך היה – טכניקה מיוחדת שפותחה במקום איפשרה לייצר כלים דומים, עליהם צוירו סממניםהולנדיים כמו טחנות רוח, פרחים, בעלי חיים ועוד.

מפעל החרסינה "בקבוק החרסינה המלכותי" הינו אחד משני המפעלים האחרונים שנותרו בעיירה ולמרבה השמחה שעריו פתוחים למבקרים וסקרנים. במהלך הביקור במקום תוכלו לצפות במלאכת יצירת החרסינה באופן מסורתי, לרבות צביעה ביד של הכלים – מה שבאופן מפתיע נעשה בגווני אפור ורק לאחר שריפת הכלים מתקבל הצבע הכחול המוכר לנו.

בנוסף, תוכלו ללמוד במפעל על ההיסטוריה המרתקת של החרסינה הכחולה של דלפט, להתרשם ממוזיאון מקומי בו כלי חרס מרהיבים, מכשור עתיק ופריטים ייחודיים ואף לעטר בעצמם אריח ייחודי. בתום הביקור תגיעו אל חנות מזכרות חביבה המציעה מגוון רב של כלי חרסינה מעוטרים בצבע כחול, במחירים נוחים למדי.

 

מערות ולקנבורג במאסטריכט

מאסטריכט הינה העיר העתיקה ביותר בהולנד ובין המתוירות ביותר במדינה. מדי שנה מבקרים בה המוני תיירים בהם משפחות עם ילדים, זוגות אוהבים וקבוצות מכל טווח הגילאים, אשר רוצים להנות משפע האטרקציות שיש בה. מוזיאונים, אתרי היסטוריה ומורשת,  פסטיבלים, פארקים ירוקים, מסעדות מצוינות ואווירה נהדרת – במאסטריכט יש הכל מהכל.

מערות ולקנבורג הן מערות האבן הישנות ביותר מבין המערות בהולנד וככאלה הן נחשבות לאחת האטרקציות המדהימות והמהנות ביותר שמאסטריכט מציעה למבקריה. המערות העתיקות מאפשרות הצצה אל עבר ההיסטוריה המרשימה של העיר לצד חוויה מסתורית ומיוחדת במינה.

מדובר במערכת מערות שלמה המרשתת את חלקה הבלתי נראה של העיר, זה המצוי מתחת לאדמה, המהווה עדות למה שהיה בימי הביניים מערכת מנהרות תת קרקעית. בתקופה זו ועד מלמחמת העולם השנייה גילמו המערות המקומיות תפקיד חשוב ומכריע, עליו תוכלו ללמוד במהלך הסיור המודרך, לצד עובדות מרתקות שישאירו אתכם פעורי פה.

גולת הכותרת של הסיור היא כמובן השיטוט בתוך מה שנראה כמבוך אפל המסתעף לפרוזדורים חשוכים וחדרים קטנים. כל אלו נמצאים מתחת לפני האדמה והאוויר הקריר ידגיש זאת, למקרה שהעזתם לשכוח.

עוד תוכלו לראות במהלך הסיור במערות ציורי קיר מיוחדים וכתובות שונות המעידים על חייהם של אלו שעברו בהן, כנסייה מן המאה ה-18 לספירה, מקלטים אטומיים ששימשו כמחסה בזמן המלחמה הקרה, פסלים וגם מאובנים. בתום הסיור תוכלו להתרשם ממופע אורות ומסרטוני וידאו שבהחלט יהוו סיום מוצלח לחוויה הבלתי רגילה שזה עתה עברתם.

בנוסף לאלה תלמדו במהלך הסיור על מבנה המערות, שאיננו תוצר של חציבה טבעית של מים בסלע החוואר אלא כריה תוצרת ידי אדם שבעקבותיה נוצרו המערות המפותלות והסתעפויותיהן הרבות. באשר למחצבים שהוצאו החוצה מן המערות, הם שימשו למשל עבור בניית טירת ולקנבורג – מבנה שנכון להיום הרוס בחלקו אך נחשב בכל זאת לאחת האטרקציות הפופולאריות ביותר בין האנדרטאות והמונומנטים של הולנד.

 

גשר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טוסקנה
חבל הארץ היפה ביותר בעולם

מחוז טוסקנה הנמצא במרכז איטליה וגובל בים התיכון ממערב נחשב לאחד המחוזות היפים ביותר לא רק באיטליה אלא בכל אירופה.חבל טוסקנה מורכב מנופים רבים ומגוונים:

קרא עוד »
מלון כשר בקפריסין ראשית
מלון כשר בקפריסין

חושבים על חופשה מפנקת ורוצים לנסוע למקום קרוב? האפשרות של השכרת וילות נופש פחות מדברת אליכם ואתם רוצים לנסות את מה שיש לקפריסין להציע לכם?

קרא עוד »