חבל הארץ היפה ביותר בעולם

מחוז טוסקנה הנמצא במרכז איטליה וגובל בים התיכון ממערב נחשב לאחד המחוזות היפים ביותר לא רק באיטליה אלא בכל אירופה.חבל טוסקנה מורכב מנופים רבים ומגוונים: בצפון תוכלו למצוא את הרי האפנינים והאלפים הטוסקניים, מרכז המחוז הוא בעיקר גבעות ומישורים בצד נהר הארנו ובדרום נמצא הר אמיאטה הגבוה.

האדמה הפוריה במחוז משכה התיישבות בה כבר מהמאה החמישית לספירה על ידי האוטרסקים, והאימפריה הרומית שלטה באיזור מאות שנים. באלף הראשונה לספירה הוקמה פירנצה- בירתה של טוסקנה וערים נוספות כמו סיינה ולוקה.

בתקופת הרנסאנס טוסקנה היתה ה-מקום להיות בו, גדולי אמניה של התקופה בחרו בחבל טוסקנה, בעיקר בפירנצה כמקום עבודתם ומגוריהם והשאירו חותם על האיזור עם ארכיטקטורה מיוחדת ופנינות אומנות רבות. הנוף היפהפה והרומנטי של מחוז טוסקנה בשילוב עם ההיסטוריה המעניינת, המזג הנחמד של הטוסקנים, יינות ומאכלים משובחים מושכים אל מחוז טוסקנה המוני תיירים מדי שנה.

 

מלונות מומלצים

בגלל התיירות הרבה תוכלו למצוא מלונות בטוסקנה, כמו גם חדרי אייר בי אן בי, אכסניות ועוד. מכיוון שטיול במחוז טוסקנה כולל בתוכו כמה יעדים מומלץ לקבוע מלונות מראש, במיוחד אם באים בחודשי הקיץ (יוני – אוקטובר) הנחשבים כמאוד תיירותיים. קחו בחשבון שבחודשים אלו מחירי המלונות בטוסקנה יעלו, במיוחד של מלונות ה-4 ו-5 כוכבים.

ישנם מלונות בטוסקנה אשר ממוקמים ממש בקרבת האטרקציות ובמרכזי הערים. לרוב מלונות אלו יהיו מעט יקרים יותר, לכן שווה לבדוק גם מלונות המרוחקים מהאטרקציות המרכזיות במקומות בהם יש תחבורה ציבורית טובה, או אם בחרתם לשכור אוטו.

ראוי לציין כי בפירנצה למשל תחבורה ציבורית מהחלקים השונים של העיר לא מגיעה למרכז העיר ולעיר העתיקה, וגם לא ניתן להגיע לרוב המקומות ברכב, כך שחשוב לבדוק לפני כל יעד אליו אתם נוסעים אם מומלץ לקחת מלון  קרוב לאטרקציות המרכזיות או שאפשר להתרחק קצת ולחסוך כמה שקלים ובכל זאת להגיע לאטרקציות המרכזיות בקלות יתרה.

אמנם לינה היא חלק מאוד חשוב בטיול, שיכול לעשות או להרוס טיול שלם, ובכל זאת, מומלץ להתחיל קודם מלבחור את האטרקציות שאתם רוצים לראות והמקומות אותם אתם רוצים לבקר ואז לברר על המלונות, ולא להחליט לאן ללכת על פי מקומות פנויים ומחירים במלונות.

 

עיר הבירה ועוד

פירנצה, בירת מחוז טוסקנה, היא גם העיר הגדולה ביותר במחוז, תוכלו להתרשם בה ממיטב הארכיטקטורה והאומנות של תקופת הרנסאנס ולהנות ממבחר של מסעדות ובתי קפה  שיציעו לכם מטעמים טוסקניים, חלקם ייחודים לפירנצה.

גם הערים ליבורנו, סיינה ופיזה שוות ביקור- בליבורנו סמטאות עקלקלות ומוזיאונים רבים, בסיינה מרכז עתיק שהוכרז כמקום מורשת של אונסק"ו ונופים מרהיבים, ופיזה תאתגר אתכם בלנסות להוציא תמונה מקורית עם המגדל הנטוי המפורסם.

לא רק הערים בטוסקנה שוות ביקור, המחוז ידוע בכפרים ציוריים ורומנטיים כמו פיינצה שגם היא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, לוקה המוקפת חומה ומרגישה כאילו חזרתם בזמן לימי הביניים, מונטפולצ'יאנו שנחשבת לאחת מייצרניות היין הטובות בעולם, סטורניה הרומנטית עם המעיינות החמים, ארצו המוכרת מהסרט "החיים יפים", סן ג'ימיניאנו בה תוכלו לראות מגדלים מרהיבים מימי הביניים ופיטיליאנו בה יש רובע יהודי מפורסם ובית כנסת.

 

טבע ונופים

ואם לא די לכם בערים מעניינות ועיירות ציוריות, הרי שהטבע בטוסקנה הוא עוצר נשימה. ראוי לציין את הפארק הלאומי יער קסנטינו המלא במסלולי הליכה ומפלים, הפארק הלאומי של הארכיפלג הטוסקני אשר נמשך מהיבשה ועד לים וכולל בתוכו 7 איים וחופים יפהפיים, הפארק הלאומי האפנינים הטוסקניים בהם תוכלו לראות מגוון רחב של בעלי חיים, פארק האלפים האפואנים המציע הרבה טיפוסי הרים ופארק אבטון לחובבי הסקי.

מחוז טוסקנה עשיר בכל טוב- הרבה היסטוריה ותרבות ונופים קוסמים ורומנטים. אל תשכחו בעת ביקורכם לטעום מאכלים טוסקניים ייחודיים וללגום ממגוון היינות שהמחוז ידוע בהם, וכך תבטיחו לעצמכם חוויה בלתי נשכחת באחד המחוזות המרהיבים והמעניינים ביותר באיטליה.

טוסקנה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מגדלים וים
הפינות הנסתרות של הולנד

כן, אנחנו יודעים שאתם מתים על אמסטרדם, ואי אפשר להאשים אתכם. באמסטרדם יש אווירה של חופש אמיתי, יש בה המון מה לעשות, היא שקטה, רגועה,

קרא עוד »
מלון כשר בקפריסין ראשית
מלון כשר בקפריסין

חושבים על חופשה מפנקת ורוצים לנסוע למקום קרוב? האפשרות של השכרת וילות נופש פחות מדברת אליכם ואתם רוצים לנסות את מה שיש לקפריסין להציע לכם?

קרא עוד »