חברה בחו"ל ללא ישות משפטית

ללא ישות משפטית בעלי החברה חשופים לתביעות. מה המשמעות של חברה בחול ללא ישות משפטית ומה ניתן לעשות?

 

רובנו מתנהלים בחיי היומיום שלנו ללא הרבה עזרה מבעלי מקצוע עד שאנו מגיעים לסיטואציה בה אנחנו חייבים ייעוץ והכוונה של עורך דין, רואה חשבון או אפילו פסיכולוג. ההחלטה באם לפנות לאיש מקצוע בחיים הפרטיים שלנו משכללת בעיקר עלות מול תועלת. בניהול חברה הסיפור קצת שונה מכיוון שהחברה מחויבת בשילוב גורמים מקצועיים בעסק על מנת למנוע מצבים משפטיים וכלכליים שיפגעו בחברה. לצרכים אלו קיימות חברות מקצועיות כדוגמת אדקו – חברה לפתרונות עסקיים אשר יסייעו לכם בהחלטה ובניהול החברה בצורה תקינה.

 

עסק מול חברה

רבים נוטים לבלבל בין שני המושגים ולחשוב כי מדובר בשמות שונים לאותו הדבר, אך לא כך הדבר. בצורה שטחית רבים יטענו כי כל עסק קטן שאתם מכירים הוא אכן עסק וכי כל עסק גדול שאתם מכירים הוא חברה. ראו כדוגמה את ההבדל בין רשת סופרים גדולה הפרושה בכל הארץ אל מול מכולת מקומית בשולי השכונה. על מנת להפוך לחברה יש לרשום את העסק בהגדרה זאת ובהתאם משתנה המעמד.

 

ישות משפטית

כל עסק בעל הכנסות והוצאות מחויב ברישום כך שיוכר על ידי רשות המיסים וגופי המדינה. כאשר מקימים חברה בעליה ומנהליה מקבלים על עצמם חובות מול המדינה ובהתאם גם זכויות מהמדינה. הקמה של חברה הופכת אותה לגוף ממוסד אל מול המדינה אך בהתאם גם לגוף אשר ניתן לנהל מולו הליכים משפטיים לעומת ניהול הליכים משפטיים מול בעל העסק כאשר הוא הנתבע. חברה המשמשת ישות משפטית עצמאית היא תהיה הנתבעת במשפט ועל כן הפיצויים או עלות שכר הטרחה יגיע מהון החברה ולא מההון הפרטי של בעליה.

 

בעירבון מוגבל – בע"מ

רובכם ודאי מכירים את המושג בע"מ אך לא בטוחים מה בדיוק הוא אומר. ראשי תיבות אלה מאגדים את המילים בעירבון מוגבל ובעצם מעניקים לחברה עצמאות משפטית וגם הפרדה בין הון בעלי החברה להון החברה. כאמור, תביעה ופשיטת רגל של החברה אינה בקשר ישיר לתביעה או פשיטת רגל של בעלי החברה.

 

חברה בחול ללא ישות משפטית

מכיוון שהגדרת החברה כחברה בע"מ הופכת אותה לישות משפטית היא מפרידה ומצמצמת את הפגיעה והסיכון של בעלי החברה אל מול החוק במדינה. ישנם עסקים אשר מוקמים בחול והם אינם בעלי ישות משפטית מה שגורם לבעלי החברה להיות בסיכון מבחינה משפטית ומחליש את הכוח שלה אל מול גופים אחרים.

 

ההחלטה להקים חברה בהכרח מגיעה לאחר שיקולים והבנה של מצב השוק ומצב העסק לפני הפיכתו לחברה. ההחלטה לא להפוך לחברה אמנם יכולה לחסוך כסף מול המדינה אך מותירה את בעלי החברה חשופים לתביעות ועלולה להיות גורלית כאשר החברה ממוקמת בחול ולא בארץ.

 

ישות משפטית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
במות הרמה במחירים טובים
כמה עולה במות הרמה לגובה?

במות הרמה לגובה תפקיד מכריע במגוון רחב של תעשיות, המספקות פתרון בטוח ויעיל לגישה לאזורים מוגבהים. בין אם מדובר באתרי בנייה, מחסנים או פרויקטי תחזוקה,

קרא עוד »
הקסם משתבש
מה עושים כשקסם משתבש?

הקסם האמיתי במופעים של אמני חושים וקוסמים אחרים הוא האפשרות שהמופע מעניק לצופים, גם למבוגרים שבהם, להתמסר לאמונה באשליה שמתרחשת לנגד עיניהם על הבמה. מופע

קרא עוד »
אופטימיזציה של שיעור המרות או CRO
מה זה CRO?

אופטימיזציה של שיעור המרות או CRO היא התרגול של העלאת שיעור ההמרה שלכם, על ידי שכנוע מבקרים באתר שלכם לבצע פעולות ספציפיות כמו קניית מוצר,

קרא עוד »