מהן הטבות מס לעולים חדשים, ומתי הן פגות? 

מדינת ישראל, כמדינה קולטת עלייה, מעניקה הטבות מס לעולים חדשים, אשר פעמים רבות העולים אינם מודעים להם, ועם כל יתר הסידורים והבירוקרטיות הכרוכות בעלייה ובהתאקלמות בארץ חדשה, הם עלולים לפספס אותן ולאבד כסף רב שמגיע להם בזכות. איזה הטבות מס מגיעות לעולים החדשים, ועד מתי הן בתוקף? 

אם עליתם בשנים האחרונות לישראל, או שאולי קרוב משפחה או חבר טוב שלכם הוא כזה שעלה לאחרונה ארצה, חשוב שתדעו כי לעולים חדשים זכאות להטבות מס. יתכן שאתם או קרוביכם זכאים להחזר כספי משמעותי. כיצד ניתן לדעת? המומחים של מאני בק מסבירים.

 

מה זה בעצם החזר מס?

כבכול מדינה, בישראל האזרחים מחויבים בתשלום מסים, בין אם קבועים כמו מע"מ ובין אם משתנים, כמו מס הכנסה. גובה מס ההכנסה אותו אדם משלם הוא בהתאם למשכורתו, כאשר אחוז המס הנגבה מהמשכורת עולה בהתאמה לעלייה בשכר. בנוסף, רשות המסים מגדירה לאדם נקודות זיכוי על פי פרמטרים כאלה ואחרים (יישוב מגורים, סיום תואר אקדמי, ילדים קטנים ועוד), המפחיתים את תשלום המס.

 

עולים חדשים זכאים להטבות מס?

מכיוון שהגירה והתאקלמות הן חוויות מורכבות הכרוכות, בין היתר, בהוצאה כספית לא מבוטלת, המדינה, בניסיונה לעודד עלייה, מעניקה הטבות מס לעולים החדשים. בין היתר, זכאים עולים חדשים לנקודות זיכוי – בחודשים הראשונים, יהיו זכאים לרבע נקודת זיכוי; אחרי שמונה עשר חודשים, במשך שנה יזכה כל חודש בשישית נקודת זיכוי; ולעשרה חודשים נוספים – 1/12 נקודת זיכוי עבור כל חודש.

נקודות הזיכוי, כאמור, עשויות להפחית את גובה המס אותו ידרשו העולים לשלם. בנוסף, במידה ומדובר בעולים חדשים שהתגייסו לצבא או שהחלו ללמוד לימודים גבוהים, הם יכולים לבקש לדחות את הטבות המס עד תום השירות או הלימודים. הטבה נוספת היא פטור ממס עבור ממון שנצבר עקב מכירת נכסים בחו"ל לקראת העלייה לארץ.

 

וואו, לא ידעתי את כל זה!

הרבה פעמים אנחנו לא מודעים עד הסוף לזכויות שלנו, בטח ובטח כאשר עוברים למדינה אחרת ומתמודדים עם קשיי קליטה ושפה. אם לא ידעת את כל זה, יכול מאוד להיות ששילמת מס שלא היית אמור לשלם. במקרה כזה אנחנו ממליצים לבחון את הזכאות שלך להחזר מס.

החזרי מס יכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים. אם שילמת מס שלא היית אמור לשלם, יש באפשרותך להגיש בקשה להחזר מס, לא יאוחר משש שנים אחרי שהמס שולם. שימו לב שללא קשר למועד פקיעת ההטבות, הזכאות להגשת בקשה היא תוך עד שש שנים ממועד התשלום.

 

אוקיי, מעולה. אפשר להגיש את הבקשה בעצמי?

אפשר, אבל לא מומלץ. חוקי ופקודות המס בישראל מאוד מורכבים, וכדאי שילווה אתכם בהגשת הבקשה איש מקצוע – יועץ מס או רואה חשבון – שיוכל לעבור על המסמכים ולזהות מה שילמתם ומה מגיע לכם. נכון, זה נראה כמו הוצאה, אבל בדיעבד, זו הוצאה שיכולה להשתלם לכם.

מַס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ייעוץ פיננסי
מה כולל ייעוץ פיננסי לחברות?

חבורת רבות בישראל ובכל העולם, אינן מוכשרות ומומחיות בעולם הפיננסים, וכך לא תמיד מנהלות את העסק בצורה הפיננסית המיטבית, התנהלות שעלולה לגרום לנזקים בעסק, ולמניעה

קרא עוד »