מה העונש על ההפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו?

במהלך חיינו ושגרת יומנו אנו נתקלים בשוטרים במקומות שונים. וכמעט ולא קיים אזרח שלא חווה היתקלות עם שוטר. לעיתים המפגש עלול להגיע למקומות לא נעימים ואף אלימים ויש לדעת במה אנו מסתכנים בהגעה לעימות כזה.

 

העונש המקסימלי

העונש המקסימלי שנקבע בחוק לעבירה של הפרעה לשוטר הוא שלוש שנות מאסר. עבירה זו נחשבת בדרגת חומרה נמוכה מעבירות פליליות שונות. למרות זאת, יש להדגיש שמדובר בעונש מקסימלי והוא תלוי ומורכב ממשתנים שונים. אם הואשמתם בעבירה כזו, עליכם ליצור קשר עם עו״ד בתחום שבו הואשמתם – פלילי/ תעבורתי וכו׳ כדוגמת יערית אוליאל עורכת דין תחבורה, ולדאוג לעצמכם להגנה, הקלה בעונש ואף ביטולו.

 

איך מחושב העונש בעבירה זו

לאחר ביצוע העבירה ולפני גזירת העונש, בית המשפט בודק את הנסיבות שהובילו או השפיעו על האזרח בביצוע העבירה. בין הפרמטרים שייבדקו יהיו: החלק של הנאשם בעבירה, תכנון מקדים לביצוע העבירה, הנזק שנגרם והנזק העתידי מביצוע העבירה, פגיעה בשוטרים או בשלטון, וכמובן – מה הסיבות שהובילו לביצוע העבירה.

דבר נוסף שבית המשפט יתחשב בו הוא עברו הפלילי הכולל של מבצע העבירה – הרשעות קודמות, כוונה לחזור על המעשה, מצבו המשפחתי ופגיעה במשפחתו בקבלת העונש, כמה זמן עבר מביצוע העבירה והאם האדם לוקח על עצמו שיקום או מודה באשמה.

 

מתי יכולה להיחשב הפרעה לשוטר במילוי תפקידו?

לפי סעיף 275 לחוק העונשין- כאשר מי שבכוונה תחילה מפריע לשוטר כאשר הוא ממלא את תפקידו, או מפריע לצד שלישי לעזור לשוטר במילוי תפקידו, התנאי הראשון לכך שהעבירה בוצעה הוא הפרעה בעת שהשוטר מילא את תפקידו. כלומר, במידה והעבירה בוצעה כאשר השוטר לא היה במילוי תפקיד אלא בחייו האישיים, ההפרעה לא תחשב עבירה. כדי שההפרעה תיחשב עבירה צריך הוכחה לכך שהאזרח התכוון בלב שלם להפריע לשוטר בזמן או לפני מילוי תפקידו.

 

מצבים נפוצים של העבירה

רוב הסיטואציות של עבירת הפרעה לשוטר נלוות לעבירות אחרות חמורות יותר כמו עבירות אלימות רכוש או סמים. כאשר המשטרה תופסת את הפושע והוא מנסה להיפטר מהראיות- דבר זה ייחשב להפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. מקרים נוספים שקורים וניתן לחשוב שגם הם עבירה: סירוב להזדהות, חסימת הדרך של שוטר או של הניידת, סירוב להתלוות לתחנה, מסירת מידע שקרי.

כל אלו אינם מהווים בסיס להרשעה בעבירה למרות שהם מהווים הכשלה ממשית בעבודת השוטר. לכן, במידה וכן הואשמתם במקרה כזה – יש ליצור קשר עם עורך דין מומחה בתחום שבו הואשמתם.

כאשר אנו נתקלים בשוטרים, עדיף לכבד את רשויות החוק ולהימנע ככל האפשר מלגרום  להשפעות רעות עתידיות לנו או למשפחתנו. אך במידה וזה קרה, עליכם ליצור קשר מידי עם עו״ד ולצמצם את הנזק ככל שאפשר כדי שלא תואשמו חלילה בעבירה שלא עשיתם או שחומרתה פחותה בהרבה מהאשמה.

עורך דין תחבורה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »