כל מה שצריך לדעת על עבודה בחו"ל

עבור עובדים רבים בישראל הרעיון של לעשות רילוקיישן לצורך עבודה בחו"ל נשמע כמו רעיון מוצלח במיוחד. הסיבות לכך שרעיון זה מושך עובדים רבים כל כך הן מגוונות: האפשרות לחוות ולהעמיק בתרבות חדשה, להכיר אנשים ומקומות חדשים, להתמחות בתחומי עבודה שלא בהכרח זמינים בארץ ועוד. אם קיבלתם הצעת עבודה בחו"ל או שאתם שוקלים מעבר לחו"ל לצורך עבודה הכתבה הבאה תמקד אותכם במספר היבטים שחשוב לבחון בטרם חותמים על חוזה ויוצאים לדרך חדשה בארץ לא מוכרת.

 

השכר שתקבלו בהשוואה לשכר בארץ ובהשוואה ליוקר המחיה המקומי

יוקר המחיה בארץ ידוע בהיותו גבוה במיוחד בהשוואה לעלות המחיה.  כדי לקנות דירה הישראלי הממוצע יידרש לחסוך כ-230 משכורות, כמעט 20 שנה של עבודה. במציאות זאת רבים מנצלים את המעבר לחו"ל על מנת לחסוך כסף בקצב מהיר יותר מזה שאפשרי בארץ.

כאשר אתם שוקלים לעבור לעבוד בחו"ל חשוב שתשוו את המשכורת שתקבלו למשכורת שהייתם מקבלים בארץ באותה עבודה או בעבודה דומה. במדינות רבות השכר הממוצע עובר מקצוע מסוים עשוי להיות גבוה בהרבה בהשוואה לשכר המקובל לתת בישראל.

יחד עם זאת, גם עם השכר שיוצע לכם יהיה נמוך במעט מהשכר שהייתם מקבלים בארץ, חשוב להשוות את השכר שתקבלו ליוקר המחייה באזור בו תגורו על מנת לקבל את התמונה המלאה. חשבו את ההפרש בין השכר שתקבלו לבין העלויות של ההוצאות הצפויות לכם על שכירות, נסיעות אוכל ובילויים. חישובים אלו יאפשרו לכם להבין את הכדאיות הכלכלית של המהלך.

 

חופשות מולדת ביטוחי בריאות ועוד דברים שחשוב להתעקש עליהם

מרבית החברות יבטחו את העובדים שלהם בביטוח בריאות שיאפשר לעובדים להנות משירותים של בדיקות שגרתיות, טיפולים בעת הצורך ובמקרים מסוימים גם טיפולי שיניים. אם אתם עוברים לחו"ל בהרכב משפחתי מלא חשוב לדעת כי מקובל שהחברה תבטח גם את יתר בני המשפחה וחשוב שתוודאו זאת מבעוד מועד. חשוב לבדוק שבחוזה שלכם יש התייחסות נפרדת לחופשות מולדת שהינן חופשות שמיועדות לביקור בארץ.

כמו כן, אחד הדברים החשובים ביותר שלהן החברה המגייסת צריכה לדאוג היא ההנפקה של היתר או אשרת העבודה שלכם. זכרו כי עבודה ללא ההיתרים הנדרשים הינה עברה על החוק והעונשים על עבירה שכזאת עשויים להיות קשים.

 

בונוסים הטבות ואופציות

על מנת למשוך עובדים מוכשרים חבורת רבות ברחבי העולם לא מסתפקות בתשלום משכורת גבוהה. חברות מסוימות עשויות להעניק לעובדים שלהם סיוע במציאת דיור הולם סמוך למקום העבודה, הקצאה של רכב חברה צמוד לצורך נסיעות לעבודה ושימוש בשעות הפנאי ואף יפעילו צהרונים לילדים במקום העבודה עצמו. כמו כן, חברות שונות יעניקו הטבות בצורה של מענקים כספיים או אופציות שהן למעשה מניות של החברה למימוש עתידי.

 

אם גם אתם שוקלים לעבור לחו"ל לצרכי עבודה חשוב שתערכו בדק בית מבעוד מועד ואף תתייעצו עם חברה מקצועית המתמחה בשוק העבודה הבינלאומי. למידע נוסף כנסו:

https://adecco.co.il

 

עבודה בחו"ל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא