מאיפה הגיע מנהג המיטה היהודית ועל מה חשוב להקפיד בבחירת מיטה?

אין ספק שהמיטה היא אחד מהרהיטים החשובים ביותר בבית. האיכות שלה קובעת את איכות השינה שלנו וכתוצאה מכך משפיעה רבות על בריאותנו. כמו כן, עיצובה יכול להוסיף רבות לנראות החלל בו היא מוצבת. כשמדובר במיטה היהודית, יש להפעיל שיקול דעת בבחירתה לאור הייחודיות שלה. כך תעשו זאת נכון.

 

מהי מיטה יהודית?

מיטה יהודית היא מיטה זוגית אשר ניתן בהזזה להפריד ולהפוך לשתי מיטות יחיד. מיטה מסוג זה מיועדת לזוגות שומרי מצוות, אשר במהלך תקופת הנידה של האישה נאסר עליהם כל מגע, ועל כן עולה הצורך בשינה נפרדת. השימוש במיטה יהודית מאפשר לינה באותו חדר גם במהלך תקופת הנידה בצורה נוחה ובאופן שיאפשר לבני הזוג לישון יחד בפרטיות. בסיס המיטה הוא בעל מנגנון ייחודי הנועד לאפשר חיבור וניתוק של המיטות במהירות ובפשטות. לכל המידע על מנהג המיטה היהודית >>>

 

מקור המנהג

ניתן למצוא ביטויים לאיסור לישון יחד במהלך הנידה במקורות רבים בדת. אחד המקורות הראשוניים ביותר הוא במשנה בה נכתב "שלא לבעול בנידה". כתוצאה מהלכות אלו, יהודים רבים ברחבי העולם הקפידו על הפרדה בשינה לאורך שנים רבות, וניתן למצוא לכך ביטויים בכתביהם של רבנים ומנהיגי דת שונים לאורך ההיסטוריה. תחילה היה נהוג כי במהלך אותם ימים הבעל היה עובר לישון בחדר אחר או על מצע שאינו המיטה, ועם ההתקדמות התעשייתית והופעתן של חברות מסחריות ששיווקו מיטות בהפרדה, המנהג הפך ליותר ויותר שכיח בקרב זוגות יהודים נשואים, ואומץ על ידי מנהיגים יהודים.

 

אז מה חשוב לבדוק במהלך קניית מיטה יהודית?

קיימים מספר היבטים שחשוב לבדוק במהלך קניית מיטה יהודית.

ראשית, עליכם לוודא שהתקן החיבור של המיטות תקין ושפעולת החיבור והניתוק של המיטות מתבצעת בצורה תקינה. קיימות גם מיטות בהן אין התקן בבסיס המיטה אלא מדובר בשתי מיטות נפרדות שניתן לקרב ולהרחיק באמצעות גלגלים. ניתן לקנות מיטה מסוג זה במידה והיא אכן נוחה יותר בעיניכם.

היבט נוסף שיש לבדוק לפני הקנייה הוא החומר ממנו עשויה המיטה. ככלל, מיטות מיוצרות ברוב המקרים מעץ, אך חשוב לשים לב שמדובר בעץ עמיד וחזק כמו אלון או אורן. כדאי גם להסתכל ולחפש פגמים בעץ אשר עלולים להיווצר לאורך הליך הייצור.

 

עיצוב המיטה

אין ספק שהעיצוב הוא החלק המהנה בקניית המיטה. עיצוב המיטה הוא פרט לא פחות משמעותי מהחומר ממנה היא בנויה, היות ומדובר ברהיט גדול ובעל נוכחות. כתוצאה מכך המיטה החדשה שלכם תשפיע מאוד על עיצוב החדר. במידה וחדר השינה שלכם הוא בעל עיצוב קלאסי ללא ריבוי בפרטים, קיימות מיטות רבות המעוצבות באופן זהה. אם ברצונכם לרכוש מיטה מעוטרת ובעלת קישוטים, ניתן למצוא מגוון גם מסוג זה. העיקר שעיצוב המיטה ישתלב בעיצוב החדר ויתאים לטעמכם האישי.

 

 סיכום

רכישה של מיטה יהודית היא דבר שאסור להקל בו ראש. מדובר באופן שמירת המצוות ואורח חייכם, ולכן מומלץ לבצע סקר שוק מקיף בנושא. המיטה היהודית היא נושא שדובר עליו רבות בבתי כנסת והלכות בכל העולם, ולאורך שנים רבות היא מהווה מוצר הכרחי עבור זוגות דתיים נשואים.

מיטה יהודית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא