נפגעת בתאונת עבודה? מה עליכם לעשות?

תאונות עבודה, הן לצערנו מקרים שקורין באופן די תדיר, ורבים האנשים שנאלצים להתמודד עם תאונות בעבודה ותביעות של ביטוח לאומי. במקרה של תאונת עבודה, יש מגוון פרטים שעליכם לדעת ולהתעדכן בהם, בעיקר כדי להבין מה הוא סדר הפעולות הנכון כעת, והאם ישנם פיצויים מהמעסיק ומביטוח לאומי שאתם זכאים להם.

ההוצאות הרפואיות, וימי העבודה שאתם מפספסים, אלה ועוד – הם לרוב אינם דברים שאתם אמורים לשלם עליהם, וכדאי לכם להכיר בזכויות שלכם. לפניכם קצת על נפגעת בתאונת עבודה? מה עליכם לעשות?.

 

מה היא בדיוק תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שפגעה ופצעה את העובד, וגרמה לו לנזק מסוים, לטווח הארוך או הקצר. תאונת עבודה נחשבת כיום מבחינת ביטוח לאומי ותביעת ההטבות המגיעות שלכם, לתאונה שקרתה הן במהלך העבודה, אך הן בדרך אליה, או בדרך חזרה ממנה. תאונת עבודה, היא כל פציעה שהיא, בין אם פגיעה פיזית בתאונת דרכים בדרך לעבודה, פציעה במהלך העבודה, או פגיעה נפשית שקרתה כתוצאה מהעבודה – כיום התנאים לתאונת עבודה הם רחבים בהחלט. כדי לבדוק בדיוק מה עליכם לעשות והאם אתם זכאיים לפיצויים, מומלץ ליצור קשר עם עו"ד כפיר דיין דובב – עורך דין תאונות עבודה.

 

מה עליי לעשות לאחר תאונת עבודה?

לאחר תאונת עבודה, ישנם מספר דברים ופעולות שכדאי לבצע ולברר עליהן, כדי לוודא שעשיתם את התהליך כראוי, וקיבלתם את כל הזכויות וההטבות המגיעות לכם במקרה של תאונת עבודה. ביטוח לאומי, עשוי להעניק לכם פיצויים בגין תאונות עבודה, במידה ואתם עומדים בקריטריונים המוגדרים בביטוח לאומי. מעבר לכך, אם אתם רשומים בחברת ביטוח פרטית ומכוסים שם בתאונות עבודה, גם שם תוכלו להגיש תביעה ובקשה לפיצויים.

 

כיצד להגיש בקשה לתביעת פיצויים מביטוח לאומי?

הדרך להגשת בקשה בביטוח לאומי היא פשוטה, יש צורך למלא את פרטיכם באתר ולמלא את כל הפרטים, הטפסים והתמונות על הפגיעה והסיכומים הרפואיים. חשוב לנסות ולהוסיף את כל הפרטים הקיימים, כדי שהתביעה לא תידחה עקב חוסר במסמכים והוכחות, וכדי שמצבכם וחומרתו יהיו ברורים.

בהמשך, במידה והפרטים נכונים ומאומתים על ידי הביטוח הלאומי תצטרכו להגיע לבדיקה רפואית שתבדוק את הפציעות והמצב הנוכחי שלכם. בבדיקה הרפואית תצטרכו הן להסביר ולחזור בדקדוק על פרטי המקרה, והן להראות את הפציעות ולעבור בדיקות גופניות שונות. גודל הקצבה והפיצויים משתנים כמובן על ידי גודל הפגיעה והחומרה שלה, וקובעים את אחוזי הנכות המשפיעים משמעותית על הקצבה הזו.

 

האם כדאי להיעזר בעורך דין לאחר תאונת עבודה?

ניתן להגיש את תביעת הביטוח הלאומי לפיצויים בגין תאונות עבודה בעצמכם, שכן באמצעות קריאה של חומרים באינטרנט, תהיו מוכנים להגיש את כל הפרטים בעצמכם. עם זאת, כדי לוודא שהכל נעשה כראוי ולהימנע מבירוקרטיה, רבים בוחרים ללכת לעורך דין לתביעות עבודה, שייצג אתכם ויגיש את התביעה באופן מסודר ותקין עבורכם.

עורך דין תאונות עבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »