פתיחת סתימה בביוב

סתימה בביוב היא לא דבר נעים, הריח מציף את כל הבית ולפעמים אף מחוצה לו, לפעמים האירוע כולל הצפה והתסכול מאד גדול. אז מה עושים? איך מתמודדים? ואיך נמנעים? קראו וקבלו תשובות

 

מהם הגורמים הנפוצים לסתימה בביוב?

ישנם גורמים רבים לסתימה בביוב, אחד מהגורמים הנפוצים הם מפגעי טבע כמו שורשי עץ משצמחו וחדרו אל תוך צנרת הביוב. השורשים שצומחים כלפי מטה, מקבלים השקיה בלתי מוגבלת ממי הביוב שעוברים שם והם מסתעפים עד כדי חסימה של הצנרת.

סיבה נוספת היא הצטברות של פסולת בלתי מתכלה כמו מגבוני בד. מגבוני הבד אמנם יורדים באסלה בקלות, אך הצטברות שלהם בהמשך הצנרת גורמת למעצור שכולל בתוכו פסולת נוספת שאינה מתכלה, או פסולת שומנית ובכך גורם לחסימה בעלת סדר גודל מופרז.

 

האם אפשר לפתור את הבעיה באמצעות עזרים ביתיים?

שלא כמו סתימות ביתיות בצנרת של הכיור או במקלחת הביתית, כאן ההתמודדות היא מעט קשה יותר ולעיתים קרובות תצריך מהדיירים הזמנה של איש מקצוע.

ניתן לנסות ולעקור בקרבת הצנרת את העצים שמועדים לפורענות בעלי צמיחה מהירה של שורשיהם, אך יתכן והפתרון הזה לא יפתור את מה שמתחולל בתוך הצנרת.

שיטוט באינטרנט ימצא בעלי מקצוע רבים, ניתן לראות באתר https://www.xblade.co.il כי על מנת לפתוח סתימה הנמצאת בביוב יש להשתמש בכלים גדולים ומרכבים יותר מאשר אלו הנמצאים בשימוש ביתי באופן תדיר.

 

איך אפשר למצוא מישהו שיעזור לי בנושא?

ההיגיון הפשוט והבריא אומר לחפש באינטרנט את בעל המקצוע הרצוי: במקרה שלנו מדובר באינסטלטור, או בעברית שרברב. כמובן שאפשר תמיד לשאול את השכנים והחברים על בעלי מקצוע שכבר נתנו להם את שירותם והם היו מרוצים, על מנת שלא להיפגש בבעלי מקצוע שבסופו של דבר יאכזבו ויגרמו למפח נפש. במידה ומחפשים באינטרנט, יש לוודא שמדובר בבעל מקצוע עם התעודות הנכונות, הניסיון הדרוש וידע נרחב ומקצועי.

 

מה יעשה השרברב?

לשרברב מקצועי יש הידע הנכון להתמודד עם מקרים כאלה הדורשים כלים מיוחדים וגדולים. את הסתימה בביוב, בין אם מדובר בצנרת יחסית צרה ובין אם מדובר בצנרת יחסית רחבה יש לפתוח עם כלי המסוגל לייצר לחץ גבוה מאד של מים ולפתוח סתימה שנגרמה לפעמים על ידי בניין מגורים שלם. במידה ומדובר בשורשים יש להיכנס לעומק הצנרת ולהוציא את הסתעפויות השורשים, במרבית הפעמים זאת לא משימה לאדם הפשוט שאינו מתמחה בעניין.

 

איך אפשר להימנע בעתיד?

לפי הגורמים המייצרים את הסתימה בביוב, אפשר לדעת איך למנוע את הסתימה הבאה. לדוגמא, הפסקת השימוש במגבונים חד פעמיים שאינם מתכלים והדחתם באסלה. זכרו – מניעה היא הפתרון הטוב ביותר לבעיה העתידית! על כן, אם נשמור על מספר כללים בסיסיים ביותר נצליח למנוע את הסתימה הבאה בביוב.

בעלי מקצוע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא