4 דברים שאפשר להכין עם טאבון לפיצה

הטאבונים, תנורי האבן שהולכים ותופסים מקום ביותר ויותר חצרות בישראל, הפכו להיות המרענן הרשמי של הקולינריה בישראל.

הטאבון מאפשר צורת אפייה ייחודית שמאפשרת להכין בו מגוון רב של מאכלים עם סגנון ייחודי.

אז אם עד עכשיו לא ידעתם, הגיע הזמן שתפנימו שהטאבון שלכם מסוגל להרבה יותר מאשר פיצות.

 

טאבון – מה זה?

הטאבון הוא תנור שלרוב עשוי מאבן אם כי לאחרונה קיימים גם טאבוני מתכת, שבדרך כלל ניתן לראות בחצרות של בתים. בעבר, חומר הבעירה של הטאבון היה חומר הבעירה הטבעי שבו היו עושים שימוש באותו אזור, אך הטאבונים של ימינו בדרך כלל מחוברים לגז בישול קלאסי. הטאבון מאפשר בישול בחום גבוה מאוד, ובשל הצורה שלו החום נשמר בתוכו בצורה טובה.

הטאבון מתחמם מהר מאוד ומאפשר להכין בו מאכלים רבים בצורה מהירה הרבה יותר מאשר במטבח ביתי קלאסי. הדוגמא הטובה ביותר היא אפייה של פיצה שבטאבון איכותי יכולה לקחת כדקה. הנה כמה דברים נוספים שניתן להכין בצורה טובה בעזרת טאבון לפיצה:

 

  1. תבשילי בשר:

אם אתם לא לחוצים מידי בזמן וישלכם רצון להשקיע לקראת ארוחה טובה ביותר, תבשילי בשר בטאבון הם אטרקציה שלא תשאיר אף פה סגור. הטאבון יוכל להתמודד בהצלחה עם תבשילי קדירה ארוכים או עם נתחים מורכבים במיוחד. אתם רק צריכים לבחור את הנתח שמתאים לכם, את השאר הטאבון שלכם יעשה בצורה טובה.

 

  1. ירקות קלויים:

האנטיפסטי שכל כך אהוב במטבח הים תיכוני, הוא עוד מאכל שניתן להכין בטאבון בצורה מהירה ונוחה. בחרו כמה סוגים של ירקות שאתם אוהבים, פרסו אותם לפרוסות והניחו בתבנית. קצת שמן זית וכמה דקות בטאבון, והירקות שלכם יחטפו עוד לפני שתספיקו להביא אותם לשולחן.

 

  1. דגים מעושנים:

בישראל, קצת קשה להכין ארוחה בלי מנת דגים מושקעת. אז אם אתם רוצים קצת לצאת מהשגרה ולהפתיע את כולם עם משהו מרענן, דגים מעושנים שיצאו הרגע מהטאבון הם בדיוק הדבר הנכון עבורכם. בחרו את הדג הנכון לעישון והכניסו אותו לטאבון, לא תתחרטו על זה. כמובן צריך לקחת בחשבון שעישון הוא תהליך שיכול לקחת זמן, אל רק אל תהיו בלחץ.

 

 

  1. לחם:

אם נרצה לחזור לייעוד המקורי של הטאבון בעולם העתיק, אי אפשר לוותר על הכנה של לחם חם ואיכותי. לא משנה מה סוג הקמח המועדף עליכם, או איזה לחם אתם רוצים להכין, הטאבון יוכל להתמודד עם כל מה שתכניסו אליו, ובצורה מהירה הרבה יותר ממה שאתם חושבים. לחם חם שיוצא מהטאבון יגנוב את ההצגה בכל ארוחה.

 

לסיכום:

טאבון מאפשר לכם אופציות רבות של מתנות קולינריות הרבה מעבר לפיצות המוכרות. בין אם מדובר בתבשיל בשר איכותי או אולי בלחם שרק אתם יודעים להכין, הטאבון יתמודד עם כל אלה בצורה הטובה ביותר.

אפייה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא