מה היא גליובלסטומה ואיך מטפלים בה?

סרטן, היא אחת המחלות הקשות ביותר, והיא המאפיינת יותר מכל שאר המחלות את הפיתוחים וההתקדמות של עולם הרפואה והמדע בשנים האחרונות. מחלת הסרטן מתאפיינת בצורה יחסית דומה בין מכלול סוגי המחלות הנקראות "סרטן". 

 

מחלת הסרטן

ניתן להגדיר את הסרטן כהתפתחות בלתי מבוקרת של תאים ברקמה מסוימת בגוף. כלומר, ישנו שלב מסוים, שברב סוגי הסרטן אין למדע את התשובה המדויקת מה גורם לאותו שלב להופיע פתאום, בו התאים בגוף מקבלים סיגנל, ומתחילים לבצע מספר לא פרופורציונאלי של חלוקות, עד להיגרמות נזק משמעותי לאותו איבר ולאותה רקמה.

גליובלסטומה

סרטן הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטנים הקשים ביותר, הוא סרטן הגליובלסטומה. סרטן זה, הוא סרטן מח. סרטן מח, משמעותו, שאותו גידול לא מבוקר של תאים מתרחש באזור מסוים במח, וגורם לנזקים בלתי הפיכים לחולה בסרטן זה.

התיאור המורפולוגי של מחלה זו, הוא שתאים מיוחדים בגוף, הנקראים "תאים אסטרוציטיים", והם משמשים כתאי תמיכה למח, ובשפה הרפואית מקצועית נקראים "תאי גליה", הם אלו התאים שמתפתחים בגידול לא מבוקר. אותם תאים, בהגדלה ייראו כמו תאים בצורת כוכב.

 

ריפוי והשפעות

לצערנו, כיום לא נמצאה עדיין תרופה למחלה קטלנית זו, והסובלים ממנה עתידים להגיע למצב בלתי הפיך לאחר תקופה לא ארוכה. ההשפעות של המחלה עד ההגעה למצב הבלתי הפיך, הן איבוד היכולות הקוגניטיביות, איבוד הזיכרון, איבוד החושים הבסיסיים ובנוסף במקרים מסוימים אף מופיעים התקפים פסיכוטיים קשים.

 

דרכי הטיפול

ישנן כמה דרכי טיפול במחלה. כמו שכבר ציינו, אין דרך שתביא את החולה למצב בו הוא בריא לחלוטין ומגוון הטיפולים מנסים לשמר בצורה מסוימת את המצב הקיים ולהעניק למטופל עוד כמה חודשים של חסד.

גליובלסטומה

הקרנות וכימותרפיה

הטיפול הראשון אותו עושים בדרך כלל, הוא טיפול רגיל של כימותרפיה או הקרנות, לפי המלצת הרופא המטפל. טיפולים אלו, כמו כל טיפול אחר בסרטן, גורמים יחד עם הרס התאים הסרטניים בגוף, הרס רב לתאים ורקמות אחרות בגוף שבריאים ותקינים. לכן, דרך זו היא צורת טיפול קשה ממנה סובלים רבים מחולי הסרטן ומייחלים ליום בו יימצא טיפול אחר.

 

ניתוח להסרת הגידול

ישנה עוד פרוצדורה, אותה מבצעים רק במקרים מסוימים, והיא ניתוח להסרת חלקים מרכזיים וגדולים כמה שיותר מהגידול. בצורה זו, המנתח מנסה בצורה עדינה ומורכבת ביותר, להגיע לכמה שיותר חלקים מהגידול ולהוריד אותם בלי לפגוע באזורים רגישים במוחו של המטופל.

 

אופטיון

קיימת כיום המצאה ישראלית חדשה, בשם אופטיון. המצאה זו, עושה שימוש בהשראת שדות חשמליים על אזורים בהם קיימת פריפלציה של תאים סרטניים, ובצורה שלא מכאיבה או יוצרת תופעות לוואי, היא מעכבת את התקדמות המחלה.

 

לסיכום

כעת, סקרנו בפניכם את כלל דרכי הטיפול הקיימות כיום למחלה זו. מי ייתן ותימצא תרופה בקרוב.

גליובלסטומה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אמא בריאה
5 תוספים שחשוב שתקחי לאחר הלידה

לאחר הלידה, הגוף של האם עובר שינויים משמעותיים, ותזונה נכונה הופכת חיונית להתאוששות לאחר לידה ולרווחה כללית. בנוסף לתזונה בריאה, שילוב של תוספי מזון מסוימים

קרא עוד »
בדיקה
דלקת בשתן: כך תתמודדו איתה

אחת מהתופעות המשותפות ללא מעט אנשים, ואשר חוזרת על עצמה לעיתים קרובות, אלה הן דלקות בדרכי השתן. סובלים גם אתם מדלקות כאלה? תוהים מה לעשות

קרא עוד »