מה עושים כשקסם משתבש?

הקסם האמיתי במופעים של אמני חושים וקוסמים אחרים הוא האפשרות שהמופע מעניק לצופים, גם למבוגרים שבהם, להתמסר לאמונה באשליה שמתרחשת לנגד עיניהם על הבמה. מופע קסמים מוצלח מאפשר לצופים לוותר על החשיבה הביקורתית לשעה קלה, ולהאמין שוב בקסם, כמו ילדים. אבל מה קורה אם האשליה נשברת ואחד הקסמים על הבמה משתבש?

 

קסם יכול להשתנות ברגע, בדרך כלל זה הפתרון

כל אמן שמופיע על הבמה צריך לקחת בחשבון שטעויות קורות. כאשר מדובר במופע לילדים, בדרך כלל יצליח קוסם מיומן להפוך את הקסם לטריק אחר או להפוך את הטעות לבדיחה.

כאשר מדובר על מופע למבוגרים, כמו זה של ירון מינד קוסם למבוגרים יש תחושה שאסור לשבור את האשליה שעל הבמה כדי לא לאבד את אמון הצופים, אבל בדרך כלל גם קהל של מבוגרים, יעריך את הכנות על פני הכחשה שדבר מה לא עלה יפה.

 

שקיפות והומור מאפשרים להתחמק בחיוך

דרך ההתמודדות שבה בוחר קוסם, כאשר אחד מהקסמים שהוא מציג על הבמה משתבש, אומרת הרבה עליו, גם כקוסם וגם כאדם. למרות שישנן דרכים "להציל" קסם שהשתבש, חלק מהקוסמים מציגים על הבמה דמות מבדחת ואפילו יש קוסמים שמשלבים סטנד-אפ ובדיחות במופע עצמו. במצב כזה, יכול הקוסם להכריז שחלה טעות ולפעמים אפילו לספק הסבר קצר לגבי מה שאמור היה לקרוא. ומכאן, כמובן – ממשיכים הלאה.

 

אלפי שעות אימון לפני ההופעה הראשונה

מיומנות של קוסם אינה בהכרח תלוית כשרון, הסוד בקסמים רבים שמערבים זריזות ידיים הוא תרגול, תרגול ועוד תרגול. כאשר הקוסם חש כבר נוח לעמוד מול קהל, סביר ששעות האימונים שלו רבות מאוד ולכן בדרך כלל לא נראה שיבושים של קסמים. רוב הקסמים בנויים כך שמה שהקהל רואה כקסם מידי וחד פעמי הוא תהליך רב שלבים שמתרחש בהסתרה מפני הקהל.

קוסמים מיומנים מאוד, ידעו כיצד להפוך את הקסם לווריאציה של עצמו או לקסם אחר לחלוטין. כמו רוב הדברים שמתרחשים על בימת הקוסם, גם זה ייקרה במהירות הבזק.

 

מיומנויות משלימות

קוסם על הבמה הוא תמיד גם בדרן ומנחה, בנוסף לקוסמות. כאשר המופע של הקוסם הוא בעל ותק והקוסם עצמו בעל ניסיון רב – הוא יידע להפוך קסם שהשתבש לבדיחה מצחיקה או לאלתור מוצלח עם הקהל. ישנם קוסמים שיעדיפו להשתמש ברגע כזה כדי להסביר לקהל דבר מה על עולם הקסמים או על הקסם עצמו שהשתבש.

אף קוסם, כמובן, לא מגלה לקהל סודות של קוסמים אבל לפעמים הוא יכול לרמוז מה הוא ציפה שיקרה וכמובן, תמיד, לחייך, להקרין בטחון עצמי ולהמשיך קדימה במופע. חשוב מאוד שהקוסם לא ייתן לטעות להפוך למרכז המופע, גם לטובת המופע הנוכחי וגם לטובת תחושת הבטחון וההצלחה של הקוסם על הבמה, לה לא ניתן להשתבש.

הקסם משתבש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
במות הרמה במחירים טובים
כמה עולה במות הרמה לגובה?

במות הרמה לגובה תפקיד מכריע במגוון רחב של תעשיות, המספקות פתרון בטוח ויעיל לגישה לאזורים מוגבהים. בין אם מדובר באתרי בנייה, מחסנים או פרויקטי תחזוקה,

קרא עוד »
אופטימיזציה של שיעור המרות או CRO
מה זה CRO?

אופטימיזציה של שיעור המרות או CRO היא התרגול של העלאת שיעור ההמרה שלכם, על ידי שכנוע מבקרים באתר שלכם לבצע פעולות ספציפיות כמו קניית מוצר,

קרא עוד »