איתור עו"ד הסכמי ממון מה עדיף – המלצות או חיפוש באינטרנט?

בבואנו להסדיר ולקחת שלב קדימה את מערכת היחסים שלנו עם בן הזוג, אחד המסמכים החשובים שיקבעו את עתידנו הכלכלי הוא מסמך הסכם ממון, הקובע

כיצד יתחלק הרכוש, במקרה חלילה של פרידה.

מהי אם כן הדרך המועדפת לאתר עו"ד הסכמי ממון- המלצות או חיפוש באינטרנט?

 

מהו הסכם ממון?

אנחנו אמנם נוטים לייחס לאהבה משמעות רוחנית בעיקר, אך מסתבר שלאהבה והקשר שבין בני זוג ישנם גם השלכות משפטיות. על פי חוק יחסי ממון, במידה ובני הזוג נפרדו, או לחלופין אחד מבני הזוג נפטר, הרי שבן הזוג הנותר, יהיה זכאי למחצית הממון והרכוש המשותף שנשאר.

במידה ומסיבות שונות בני הזוג מעוניינים כי חלוקת הממון והרכוש תבוצע באופן שונה מהנקבע על פי חוק יחסי ממון, הרי שעליהם לערוך ביניהם הסכם ממון, הקובע באופן מפורט וברור מהם הנכסים המחולקים ובאיזה אופן הם מחולקים ביניהם.

ההסכם מקבל תוקף מחייב בין בני זוג נשואים, כאשר הוא מאושר בבית המשפט, או בית הדין הרבני ובמקרה שבני הזוג לא נשואים, ההסכם יאושר בפני בית המשפט, או בפני רשם הנישואין. לאחר אישור הסכם הממון, מקבל ההסכם תוקף והוא יהיה ניתן לאכיפה ולביצוע.

 

סוגי הסכמי ממון

קיימים סוגים שונים של הסכמי ממון, הנקבעים בהתאם לסטאטוס המשפטי של כל אחד מבני הזוג, או על פי מועד עריכת ההסכם.

הסכם קודם הנישואין-  הסכם ממון אינו חייב להיערך לאחר הנישואין או במהלכם, והוא יכול להתקיים גם קודם חיי הנישואין, כאשר אין צורך באישור ההסכם מול רשות שיפוטית כלשהיא.

הסכם ממון במהלך נישואין- זהו הסכם הממון המוסכם ונחתם במהלך חיי הנישואין של בני הזוג.

הסכם חיים משותפים- חיים זוגיים אינם חייבים להיות מעוגנים בברית נישואין, ומבחינה משפטית חיים זוגיים של ידועים בציבור נחשבים כזוג לכל דבר. בדומה להסכם קודם נישואין, גם כאן, אין חובה לאשר את מסמך ההסכם מול רשות שיפוטית כלשהיא.

 

היכן עדיף לאתר עו"ד הסכמי ממון?

כמו בתחומים רבים בחיים, רבים מאיתנו נוטים לחפש את השירותים להם אנו נזקקים בראש ובראשונה באינטרנט. כך גם בעת ניסיון לאתר עו"ד הסכמי ממון. האם זוהי דרך חיפוש מומלצת? או שעדיף לשמוע המלצות?

ככלל, אתר אינטרנט מתוחזק היטב אולי מעיד על יכולת עיצוב טובה, אך לא תמיד על יכולת מקצועית. לכן, תמיד עדיף לשמוע המלצות מאנשים, גם כאלו שאנחנו לא מכירים. יחד עם זאת, כדאי לדעת שגם דרך אתר האינטרנט ניתן להגיע לממליצים וללקוחות של עו"ד להסכמי ממון שקיבלו שירות איכותי ויעיל.

בסופו של דבר, מצב של פירוק הזוגיות, מסיבות כאלה או אחרות, אינו מצב שנעים לדון בו במהלך החיים המשותפים, אך כשאנחנו עדיין לא יודעים לצפות את העתיד, תכנון מקדים לטווח הרחוק, באמצעות עו"ד הסכמי ממון, יכול להסדיר את הנושא אחת ולתמיד, ובתקווה שלא נצטרך להשתמש כלל בהסכם זה.

 

פטיש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »