כיצד ניתן למצות את הדין מול אחראים למחדל רפואי בהריון?

מבין האירועים הכי מרגשים שהחיים יכולים לזמן לנו, ניתן להציב את הריון במקום גבוה בפסגה. לצד ההתרגשות הגדולה שהריון מביא עמו, לצערנו עלולים להתרחש כמה בעיות בדרך. לעיתים, בעיות בהריון מתרחשות באופן שלא ניתן לשלוט עליו, לצד זאת לעיתים מתרחשות בעיות שמקורן במחדלים של אנשי רפואה. במידה והתקיימה רשלנות רפואית בהריון, איך ניתן למצות את הדין מול האחראים?

 

מה הוא מחדל רפואי?

מחדל רפואי, או במילים אחרות רשלנות רפואית, היא הפרת חובת הטיפול המתאים והמקצועי, וכן אי נקיטת הצעדים הרפואיים הנדרשים מצד רופא או צוות רפואי במקרה נתון. כמו כן, רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא או צוות רפואי מפרים את חובתם לטיפול במטופלים כך שהם נותנים אותו בצורה אחרת ממה שצריך או בצורה שאינה מקצועית או שלא נותנים אותו כלל.

חשוב לציין, רשלנות רפואית מוגדרת ככזאת במידה ונגרם נזק למטופלים כתוצאה מהרשלנות, כמו למשל רשלנות רפואית בהריון שהביאה לנזק.

 

מה המשמעות של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעלת פוטנציאל להיחשב עבירה פלילית וגם עבירה אזרחית ועשויה להוביל לפעולות משפטיות נגד הרופא או הצוות הרפואי המעורבים. כדי למנוע רשלנות רפואית, רופאים וצוותי רפואה נדרשים להתייחס לכל מקרה נתון בחרדת קודש ולהתאים את הטיפול למצב הרפואי של המטופלים, לעקוב אחרי תגובותיו ולפעול בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המכוונים למניעת נזקים למטופלים.

 

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון, כשמה כן היא, רשלנות רפואית שהתרחשה בזמן ההיריון. כמו כן, הריון הוא אירוע רפואי מורכב באופן מובנה, כך שהוא מועד מראש לסיבוכים וקשיים. בהתאם, הצוותים הרפואיים הקשורים בליווי ההיריון נדרשים לתשומת לב ייחודית לכל אירוע או מצב שעלול לסבך את ההיריון.

בכל מקרה בו עקב חוסר תשומת לב רשלנית של הצוות הרפואי, או מתן טיפול שלא הולם את המצב הרפואי, נגרם נזק למטופלת, לעובר או להתפתחות התקינה של ההיריון, ניתן למצות את הדין עם האחראים.

 

איך ממצים את הדין עם האחראים?

כאמור, רשלנות רפואית בהיריון יכולה להיות מוגדרת כעבירה פלילית וכעבירה אזרחית. במקרים כאלו, ניתן להגיש תלונה או תביעה בדבר רשלנות רפואית. בהתאם, יוחל הליך משפטי שבמקרים מסוימים יכול להביא להרחקת האחראים ממטופלים לאלתר וכן למתן פיצויים משמעותיים לנפגעי הרשלנות.

לפני שמגישים תביעה או תלונה, חשוב להיוועץ באנשי מקצוע מיומנים, לרבות עורך דין רשלנות רפואית, ולהעריך את סיכויי התביעה בהינתן הפרטים הייחודים של כל המקרה ומקרה.

 

לסיכום – אל תישארי עם זה לבד

במידה ונפלת קורבן לרשלנות רפואית בהיריון, חשוב לדעת שאת לא לבד. רשלנות רפואית בהיריון היא אירוע קשה ומצער, כדי להקל אפילו במעט על ההשלכות הקשות אפשר וכדאי לגשת להליך משפטי ולמצות את הדין עם האשמים. נאחל מכאן בריאות איתנה והצלחה!

רשלנות רפואית בהריון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »