מה הדרך הכי טובה להתמודד עם כתב אישום על שכרות?

הנהיגה בכלי רכב בכבישים היא פעולה שיש לבצע בריכוז, ואך ורק בשעה שאנו כשירים לכך. בגלל האופי היום יומי של הפעולה, רבים מאיתנו מוצאים את עצמם נוהגים בזמן של עייפות או חוסר ריכוז. גם שתיית אלכוהול גורמת לסכנה רבה, ולמרות זאת חוטאים בכך לא מעט ישראלים. אז איך להתמודד עם כתב אישום על שכרות.  

 

מתי הפרקליטות מגישה כתב אישום על נהיגה בשכרות?

כתב אישום נהיגה בשכרות מוגש בדרך כלל לאחר ששוטר עצר נהג לבדיקה וביקש ממנו מסיבה זאת או אחרת לבצע בדיקת שכרות, בה נכשל הנהג. לאחר מכן תתקיים חקירה של משטרת ישראל. בסופה של החקירה, יועבר התיק לפרקליטות ושם יוחלט אם להגיש כתבה אישום.

במרבית הפעמים, יוגש כתב אישום בתיקים אלה. בנוסף לכך, בספרי החוקים של ישראל קיימים שני חוקים שאוסרים על נהיגה בשכרות. הפרקליטות מגישה באופן אוטומטי כתב אישום על העבירה החמורה מביניהם.

 

מה לעשות במקרה שעצר אתכם שוטר לבדיקת שכרות?

במקרה שעצר אתכם שוטר לבדיקה, ולא שתיתם כלל או שעבר זמן רב מהזמן שבו שתיתם, יש לבצע את בדיקת האלכוהול (בדרך כלל בדיקה בנשיפה) וללכת לדרככם. במידה ואתם יודעים ששתיתם בזמן האחרון, כדאי כבר לפני ביצוע בדיקת השכרות, להתקשר לעורך דין.

בעת העצירה יש לשתף פעולה עם השוטר ולא להתנגד או להפריע לו בכל דרך – למעשים אלה אין השפעה חיובית על מצבו של החשוד. בנוסף לכך, אי הסכמה לבצע בדיקת ינשוף, תיחשב כמו נהיגה בשכרות, והעונש המוטל עליה יהיה זהה.

 

מה לעשות במקרה של חקירה וכתב אישום על עבירה זאת?

במקרה ונכשלתם בבדיקת הינשוף, או שנערכה לכם בדיקת דם שהפלילה אתכם, או שהשוטר שעצר אתכם ראה באופן ברור שאתם שיכורים – קיים סיכוי רב שיוגש כנגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. אם אין לכם עורך דין מייצג בשלב זה, כדאי לשכור את שירותיו של אחד שכזה.

 

מציאת עורך דין לענייני תעבורה לייצוג במשפט

עורך דין לענייני תעבורה יעזור לכם לצלוח את המשפט שאתם עומדים בפניו בצורה הטובה ביותר, ותוך כדי מזעור הנזקים שיגרמו לכם בגינו. השוטר ינסה לערער על הראיות והטענות של הפרקליטות והמשטרה. בנוסף לכך הוא ינסה להפחית את כתב האישום, מכתב אישום על נהיגה בשכרות לכתב אישום על נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים מסוכנים.

 

התמודדות עם כתב אישום נהיגה בשכרות – סיכום

ישראלים רבים מוצאים את עצמם כחשודים בנהיגה בשכרות. במקרים מסוימים אף מוגש כתב אישום כנגד נהגים אלה על ידי הפרקליטות. במידה ואתם חשודים, נחקרים או שמוגש נגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות – יש ליצור קשר עם עורך דין לענייני תעבורה, שיעזור לכם להתמודד עם ההליך המשפטי שמצפה לכם.

כתב אישום נהיגה בשכרות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »