האם יש צורך בייצוג וליווי מקצועי של עורך דין מקרקעין ברכישת דירה?

מזל טוב! הגיע הזמן וסוף סוף אחרי חסכונות רבים רכשתם את דירת החלומות שלכם. חיפוש אחר דירה יכול לערוך חודשים ולעיתים גם שנים עד שמוצאים את הדירה המתאימה והנכונה, בסביבה הנכונה והטובה ביותר עבורכם ובמחיר שתוכלו לעמוד בו. כאשר חותמים על דירה, אתם לא תמיד יכולים לדעת על מה אתם חותמים ולעיתים לא מבינים את האותיות הקטנות שרשומות בחוזה ועוד חוקים שאינכם מכירים. האם זו סיבה מספיק טובה לליווי מקצועי של עורך דין מקרקעין?

 

בדיקה בעלות על הנכס

מדינת ישראל מחזיקה בשטחה שלושה סוגי מרשמים: רשות מקרקעי ישראל (שמה החדש של מנהל מקרקעי ישראל) לשכת רישום המקרקעין (הידועה בתור טאבו) וחברה משכנת. בדיקה של נסח הטאבו היא אחת מהפעולות הראשונות אשר יבוצעו על ידי עורך דין מקרקעין לרכישה של הדירה, אם הדירה אכן רשומה בטאבו.

עורך הדין יסקור האם הדירה אכן רשומה במלואה על שמו של האדם שהציג עצמו כבעל הנכס וכך תוכלו להינצל ממתחזים. תוכלו לבדוק גם נקודות חשובות כמו למשל שטח הדירה, וגם שטחים שהוצמדו לדירה, כך תוכלו לבדוק למשל אם חניות ומחסן אכן שייכים לדירה באופן חוקי וזה לא ישתנה בחילוף הדיירים למשל.

 

בדיקה על עיקולים ושעבוד הדירה

נסח טאבו הוא גם אישור של זכויות בבדיקה של עיקולים או שעבודים עבור דירה וכך ניתן לדעת על מי הם הוטלו. עיקולים ושעבודים יכולים להיות דגלים אדומים וחשוב מאוד לדעת מה עובד מאחוריהם.

בדיקה נוספת שיערוך עורך דין מקרקעין היא בדיקה ברשם המשוכנות באתר משרד המשפטים. בדיקה מאוד הכרחית, מכיוון שלא כל עיקול או שעבוד ירשמו בנסח הטאבו או באישור זכויות וחלק מופיע אצל רשם המשכונות.

 

חוזה רכישת דירה

חוזה של רכישת דירה הוא מסמך המרכז את הרצונות ואת הכל ההסכמות הצדדים, אשר נחתם אצל עורך דין נדל״ן. בחוזה לרגישה דירה צריך לכלול סעיפים רבים ביניהם: הצהרות צדדים, פירוט על מהות העסקה, תמורה לתשלומים, רישום הערת אזהרה, משכנתא עבור קונים, מועד מסירה של החזקה בדירה, הפרות ותרופות ועוד.

 

ייפוי כוח להעברת בעלות

ייפוי כוח בלתי חוזר נותן לעורכי דין יכולות להשלים פעולות לקידום חוזה המכר בשם הלקוחות שלהם וכך להגן עליהם אם במקרה הצד השני לא יקיים את ההתחייבות שלו. אם צד אחד לא ישלים את הפעולה, עורך דין של הצד השני יהיה רשאי לנקוט עבורו בפעולות כדי להגן על הלקוח שלו מפני הפסד עד להשלמה של הפעולה או אפילו ביטול של החוזה.

היכולות של עורך הדין לפעול בשם הקונים והמוכרים וכך מאפשר לכולם לנהל שגרה רגילה בעוד עורכי הדין עומלים להשלים את העסקת המכר עבור הלקוחות שלהם. המוכרים יחתמו על ייפוי הכוח המיועד עבור עורכי הדין של שני הצדדים כדי לאפשר את הפעולות כדי לקיים את הוראות החוזה הנדרשות.

עורך דין מקרקעין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »