4 מקרים בהם ניתן לבטל עסקת מתנה בירושה

עסקאות מתנות שמתרחשות במסגרת ירושה לרוב אינם עניין של מה בכך ומדובר במצבים מורכבים ואמוציונליים. לאור הנתונים הללו, בפעמים רבות מתרחשות מחלוקות בין הצדדים המעורבים בצוואה אשר מעוניינים בביטול עסקת המתנה בירושה. במקרים מסוימים, צד עשוי לבקש לבטל את עסקת מתנת הירושה. אנחנו כאן כדי לפרט לכם מה הם המקרים הנפוצים בהם עשויה להתבטל עסקת מתנת ירושה ומה הפרוצדורה לעשות כן.

 

הונאה ומצג שווא

אחת הסיבות העיקריות מדוע עסקת מתנת ירושה עשויה להתבטל היא אם התרחשו הונאה או מצג שווא. אם אחד הצדדים המעורבים בעסקה עשה מצג שווא מהותי או עסק בהתנהגות הונאה, העסקה עשויה להתבטל.

זה יכול לכלול מצבים שבהם מקבל המתנה הסתיר מידע או הטעה את התורם כדי לגרום לו להעניק את המתנה. חשוב לציין כי נטל ההוכחה מוטל על הצד המבקש לבטל את העסקה כדי להוכיח כי אירעו הונאה או מצג שווא. ביטול הסכם מתנה אינו כה פשוט ומצריך ראיות ולרוב מומחיות של עורכי דין שעוסקים בנושא

מתנת ירושה

השפעה וכפייה בלתי ראויים

סיבה נוספת שבגינה ניתן לבטל עסקת מתנת ירושה היא אם המקבל הפעיל השפעה או כפייה בלתי ראויים על נותן המתנה אשר כתב את הצוואה. אם הופעל לחץ או מניפולציה על התורם לבצע את המתנה, העסקה עשויה להתבטל. זה יכול לכלול מצבים שבהם הנמען איים או הפחיד את התורם, או ניצל את עמדת האמון וההשפעה שלו כדי להשפיע על קבלת ההחלטות של התורם.

 

יכולת קוגניטיבית נמוכה של כותב המתנה

במקרים מסוימים, עסקת מתנת ירושה עשויה להתבטל אם לתורם אין יכולת נפשית לבצע את המתנה. זה יכול להתרחש אם התורם סבל ממחלת נפש או מצב שהשפיע על יכולת קבלת ההחלטות שלו, או אם היה תחת השפעת סמים או אלכוהול בזמן העסקה. אם ניתן להוכיח כי לתורם לא הייתה יכולת להבין את מהותה והשלכותיה של עסקת המתנה, ניתן לבטל את העסקה.

מתנת ירושה

מטרה בלתי חוקית

לבסוף, ניתן לבטל עסקת מתנת ירושה אם נעשתה למטרה בלתי חוקית. אם התורם נתן את המתנה מתוך כוונה לבצע פשע או לעסוק בפעילות בלתי חוקית אחרת, העסקה עשויה להתבטל. חשוב לציין כי יש להוכיח את התכלית הבלתי חוקית, ולא יספיקו בחשד או בספקולציות בלבד כדי לבטל את העסקה. לאור כך, רצוי להסתייע בעורך דין טוב ומומחה לתחום.

 

לסיכום

עסקאות מתנות ירושה יכולות להיות מסובכות ומרגשות, וייתכנו מחלוקות בין הצדדים המעורבים. במידה ואחד הצדדים מבקש לבטל את העסקה, ישנם מספר מצבים בהם הדבר עשוי להתאפשר.

הונאה, מצג שווא, השפעה בלתי הוגנת, כפייה, חוסר יכולת, כפיה, איומים ומטרה בלתי חוקית הם כל הסיבות הפוטנציאליות שבגללן עסקת מתנת ירושה עשויה להתבטל. חשוב להתייעץ עם עורך דין מוסמך אם אתה סבור שיש לבטל עסקת מתנה.

מתנת ירושה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »