מכירת דירה – מתי חייבים עורך דין?

מכירה של דירה בבניין או בית פרטי היא תהליך ארוך, שכולל בתוכו גם מספר צעדים משפטיים שיש לעשות. בכדי להימנע מטעויות במהלך המכירה של הנכס, במיוחד במקרה של מוכרים לא מנוסים, מקובל להיעזר בעורך דין לענייני נדל"ן. בכתבה נסקור בקצרה את השלבים השונים במכירת דירה, ומהו תפקידו של עורך הדין בתהליך. 

 

השלבים השונים של מכירת דירה

השלב הראשון במכירה של נכס מכל סוג, הוא בדיקה של מצב הרישום של הנכס בטאבו. בשלב זה בודקים שניתן למכור את הנכס, במקרה הנדון דירה, ושאין ברישום בטאבו בעיות שעלולות למנוע או לעכב את המכירה.

לאחר מכן יש לפרסם את הדירה למכירה, לבצע בדיקות רקע על קונים פוטנציאליים ולהיכנס למשא ומתן בנוגע לעסקה המתגבשת. בנוסף לכך, יש לבדוק את נושא המיסוי ולטייב אותו ככל האפשר, לדאוג לביצוע התשלומים למוכר ולדאוג להעברת בעלות ברישום של הנכס בטאבו לאחר שהמכירה הסתיימה לחלוטין.

 

על מה חשוב להקפיד כשמוכרים דירה?

כפי שניתן להבין מהאמור לעיל, תהליך מכירה של דירה הוא ארוך וכולל מספר רב של צעדים שונים. חשוב מאוד להקפיד על ניסוח חוזה מכירה מפורט ומדויק, כזה שמונע בעיות מסוגים שונים בעתיד. גם תחום המיסוי הוא תחום ששווה לשים אליו לב בעת מכירת הדירה.

על מכירה של דירה מוטלים מיסים שונים כמו מס שבח והיטלי השבחה מסוגים שונים. תכנון מס נכון עשוי להפחית את תשלום המיסים בצורה משמעותית. בכל שלב מהשלבים במכירת דירה, חשוב להקפיד על הפרטים הקטנים בצורה הטובה ביותר.

 

באילו מקרים של מכירת דירה חשוב להתייעץ עם עו"ד?

באופן די גורף אפשר להגיד, שבכל מקרה של מכירת דירה או בית פרטי, כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני נדל"ן. זאת משום שלשם מכירת דירה נדרשים שלבים רבים, חלקם משפטיים. לדוגמא, עריכה של חוזה מכירה מהווה שלב חשוב מאוד במכירת דירה. בכדי לבצע אותו בצורה נכונה, יש להיעזר בעורך דין מומחה. אם יש לכם צורך בליווי משפטי במכירת דירה, היכנסו לקישור: https://elkayamlaw.co.il

 

מה הם התפקידים של עו"ד לענייני נדל"ן במכירת דירה?

לעורך הדין יש תפקידים רבים בתהליך של מכירת דירה. הוא מתחיל בבדיקת הרקע של קונים פוטנציאליים, עובר בחישוב וטיוב המס וכתיבת חוזה המכירה, וממשיך עד להעברת הרישום של הדירה בטאבו. עורך דין מקצועי יכול לחסוך לכם בין עשרות למאות אלפי שקלים באמצעות סיוע משפטי בתהליך מכירה של דירה.

 

קבלת סיוע משפטי בהליך מכירת דירה – סיכום

מכירת דירה או בית למגורים בישראל כרוכה בתהליך ארוך שכולל מספר רב של שלבים. בכדי שהמכירה תתנהל בצורה טובה ושהאינטרסים של מוכר הדירה יישמרו, מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד לענייני נדל"ן. עו"ד זה ילווה אתכם עד לסיום המכירה והעברת הרישום של הדירה בטאבו.

מכירת דירה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »