מדריך תביעות סיעוד

אדם הנמצא במצב סיעודי, מתקשה לרוב לבצע פעולות בסיסיות בצורה עצמאית, כך ששגרת החיים שלו ושל המשפחה הסובבת אותו, נפגעת באופן מהותי. באמצעות תביעת סיעוד, ניתן יהיה לקבל קצבת סיעוד ולהקל את ההתמודדות הכלכלית עם המצב והנה לפניכם, מדריך תביעות הסיעוד שיעשה לכם סדר בדברים

 

מי הם הזכאים לקבלת גמלת סיעוד?

הביטוחים הסיעודיים השונים (דרך קופות החולים, חברות הביטוח הפרטיות או המוסד לביטוח לאומי), נועדו לספק תמיכה כלכלית לאדם המגיע למצב סיעודי, היות ומצב זה כרוך בלא מעט הוצאות כלכליות, הנובעות מפגיעה ביכולת ההשתכרות של האדם הסיעודי, התמיכה של בני המשפחה הקרובים וההוצאות הרפואיות השונות.

כדי לבחון האם מגיעים לכם פיצויים בגין המצב הסיעודי, על האדם הסיעודי לעמוד במספר קריטריונים בסיסיים – תושבות ישראלית והגעה לגיל פרישה; מגורים בבית; עמידה בסף הכנסות (במקרים של בני זוג – הכנסתם תחשב כאחד) והוכחת העדר עצמאות.

 

קביעת הזכאות לקבלת גמלת סיעוד

מבין הקריטריונים המוזכרים לעיל, נרצה להתמקד בשני קריטריונים הדורשים בירור:

 

  • עמידה בסף הכנסה

אחוז הגמלה נקבע בהתאם לגובה ההכנסות של התובע, כאשר החלוקה מתבצעת על פי שלוש קטגוריות – זכאות מלאה, זכאות חלקית ואי זכאות לגמלה. מלבד המשכורת, ההכנסות הנלקחות בחשבון כוללות הכנסות מפנסיה, קצבאות שונות, הכנסות מנכסים ועוד.

 

  • הוכחת העדר עצמאות

כדי לממש את זכאותכם לקבלת גמלת סיעוד, על התובע להוכיח את העדר עצמאותו. הוכחה זו נעשית באמצעות בדיקה על ידי גורם מוסמך מטעם ביטוח לאומי, אשר בודק את יכולתו של התובע לבצע באופן עצמאי פעולות בסיסיות באופן עצמאי, כמו אכילה ושתיה, יכולת להתלבש ולהתפשט, ניידות ועוד.

 

כיצד מגישים את תביעת הסיעוד?

בין אם מדובר בתביעת סיעוד כנגד ביטוח לאומי ובין אם כנגד חברות הביטוח הפרטיות, תהליך הגשת התביעה כרוך במילוי טפסים ייעודיים ובצירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים, המאששים את מצבכם הסיעודי. את טופס התביעה עצמו וכן המסמכים הנלווים, ניתן להגיש באופן מקוון או באמצעות שליחה ידנית.

 

עורך דין תביעות סיעוד – הדרך שלך לממש את זכאותך

תהליך הגשת תביעת הסיעוד ומימוש הזכאות שלכם, יכול להיות תהליך בירוקרטי ומסורבל, כאשר אי מילוי נכון ומדויק של טופס התביעה, כמו גם אי הגשת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, עלולים לפגוע בסכום המגיע לכם ואף להביא לדחיית התביעה.

לפיכך, חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות סיעוד, עוד בשלב שלפני הגשת התביעה, כך שתוכלו לוודא היטב אם אתם עומדים בקריטריונים הדרושים ובשלב לאחר מכן, להגיש את התביעה באופן מיטבי, באופן שימקסם את סיכויי הצלחת תביעת הסיעוד שלכם.

 

לסיכום

הגעה למצב סיעודי כרוכה בלא מעט הוצאות כלכליות, איתן ניתן להתמודד באמצעות תביעת גמלת סיעוד כנגד ביטוח לאומי, קופות החולים או חברות הביטוח הפרטיות. הזכאות לגמלת סיעוד מותנית במספר קריטריונים עיקריים, אותם מומלץ לבדוק ולבחון היטב עם עו"ד המתמחה בתביעות סיעוד, בכדי לוודא באופן מוחלט את זכאותכם.

תביעות סיעוד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »