מהי רשלנות רפואית? למי צריך לפנות כשרוצים להגיש תביעה?

הגעה לכדי מצב של הזדקקות לטיפול רפואי, אינה מצב נעים לכשעצמו, כשאנחנו לא נמצאים במיטבנו ובשליטה מלאה. לכן, כשאנחנו פונים לקבלת הטיפול הרפואי, הרי שאנו סמוכים ובטוחים על הידע והמקצועיות של הצוות הרפואי המטפל בנו. עם זאת, לא אחת, הצוות הרפואי מתרשל בטיפול המוגש ועלינו, כמטופלים, לדעת למי צריך לפנות במקרה זה.

 

מהי רשלנות רפואית?

כשאנחנו עוסקים ברשלנות גרידא, הרי שמיד עולה בראשנו הקשר הישיר לתוצאת הרשלנות והיא הנזק שנוצר לאדם הניזוק. אמנם הוכחת קיום הנזק היא פרמטר חשוב בהוכחת קיומה של רשלנות רפואית ועילה לתביעה, אך ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית מעט שונה.

רשלנות רפואית היא מקרה בו אדם קיבל טיפול לקוי על ידי צוות רפואי מקצועי, מרופא ו/או מנתח בכיר ועד צוות האחיות, כאשר האבחנה המשפטית החשובה היא, אי נקיטת המיומנות והזהירות הראויים, שניתן לצפות מהרופא הסביר שיפעל על פיהם.

 

סוגי רשלנות רפואית

ההבנה כי הגדרת מקרה רשלנות רפואית טמונה בדרך הפעולה של הרופא הסביר באותו המקרה ובאותן הנסיבות, היא הגדרה הנתונה לפרשנות, והיא קצת קשה להגדרה במושגים מדויקים. לפיכך, בכל מקרה בו מתקיים החשד לטיפול רשלני ולקוי, מומלץ להיוועץ בעו"ד מקצועי ומיומן בתחום רשלנות רפואית, דוגמת פייל ושות' – משרד עו"ד.

אך כדי שנקבל מעט מושג באילו מקרים מדובר, ריכזנו עבורכם כמה מהמקרים העיקריים:

  • התרשלות בטיפול הרפואי- טיפול רפואי רשלני, דוגמת תפירה לא מוצלחת, הוצאה חלקית של הגידול, ועוד.
  • התרשלות בשל אי הסכמה מדעת- לכל חולה עומדת הזכות שלא לקבל טיפול רפואי שלא מדעת. כפועל יוצא מכך, על הצוות הרפואי לספק למטופל הסבר מלא, מקיף ומפורט בדבר הטיפול, הכרחיותו ודרכי טיפול נוספים ו/או חלופיים. ככל ולא נמסר מלוא המידע, הרי שמדובר במקרה של רשלנות רפואית.
  • אבחון שגוי- אבחון של מחלה אחרת, או אי הצלחה לאבחן את המחלה, ייבחנו כאמור מול הגדרת "פעילות הרופא הסביר" וככל והיה ניתן לאבחן את המחלה המדויקת, הרי שאבחון שגוי זה ייכלל אף הוא תחת הגדרת רשלנות רפואית.

 

למי פונים?

במקרה שמתעורר החשד בדבר רשלנות רפואית, חשוב ומומלץ להיוועץ בעורך דין מקצועי ומומחה בתחום הרשלנות הרפואית, לבדיקה מקיפה ופרטנית של המקרה ומיצוי זכויותיכם. חשוב לדעת כי על אף העלייה הניכרת בשיעורי הגשת תביעות רשלנות רפואית, מחקרים רבים מצביעים על כך, שאנשים רבים כלל אינם מודעים לעצם העובדה שחוו מקרה של רשלנות רפואית ולכן, הפנייה לגורם מקצועי לבירור מקיף חשובה בהחלט.

 

כיצד נבחר את העורך הדין המתאים ביותר?

בסופו של דבר קיימים מספר רב של עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית, והבחירה באחד שיביא למיצוי מקסימלי של זכויותיכם, יכולה להיות מלאכה מתישה ומבלבלת.

כדי לבחור את העורך הדין המתאים ביותר, דאגו לוודא כי עורך הדין מייצג רק את התובעים ולא את המוסדות הרפואיים, וכי הוא נעזר במיטב היועצים הרפואיים והביטוחיים. לאחר מכן, תוכלו לבדוק ולשמוע המלצות של לקוחות מרוצים ולהגיע להחלטה הנכונה.

 

אישה בבית חולים עם עירוי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »