תביעת נזקי גוף תאונות עבודה – כך יש לפעול

תאונות עבודה מתרחשות מדי יום ומסתיימות בנזקי גוף משמעותיים ואף במוות. הנפגעים נמצאים בטיפולים פיזיים ונפשיים, מאבדים את כושר ההשתכרות שלהם ומצבם הכלכלי הולך ומתדרדר. על מנת לקבל פיצוי הולם על הפגיעה יש להגיש תביעה. המאמר יפרט כיצד יש לפעול.

 

ההגדרה של נפגעי גוף מתאונת עבודה

על פי הביטוח הלאומי כל אדם שנפגע במהלך העבודה, בדרך ובחזרה ממנה, הוא נפגע תאונות עבודה. כדי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי צריך להיבדק מייד לאחר הפגיעה, לדווח למעסיק ולהגיש טפסים בצירוף מסמכים רפואיים. הביטוח הלאומי משלם עבור 3 חודשים 75% מהמשכורת האחרונה.

במידה ומדובר על 12 ימי מחלה עקב הפגיעה, המעסיק ישלם על שלושת הימים הראשונים. עד ל-91 ימים הפיצוי יגיע מהביטוח הלאומי. למרות זאת ניתן לתבוע גופים נוספים. מומלץ לפני הגשת כל תביעה להתייעץ עם עורך דין נזיקין.

 

את מי ניתן לתבוע על תאונת עבודה?

מעבר לקבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי ניתן לתבוע גורמים נוספים כמו פוליסת ביטוח פרטי של תאונות עבודה, תביעה של פוליסת הפנסיה ותביעת נזיקין במידה והייתה רשלנות של המעסיק. עורך דין תאונות עבודה או נזיקין יוכל לסייע לכם באיתור כל הגורמים הרלוונטיים ולדאוג שתממשו את כל הזכויות שלכם.

 

כיצד יש לפעול לאחר תאונת עבודה?

לאחר תאונת העבודה יש לבקש את הפרטים האישיים של העדים לאירוע: שם, כתובת וטלפון. שנית, יש לצלם את מקום האירוע ואת הפציעות בזוויות שונות. כאמור, יש לקבל טיפול רפואי ראשוני במוסד רפואי ציבורי או פרטי ולקבל מסמך המתאר את השתלשלות המקרה ואת נזקי הגוף.

הדו"ח הרפואי הראשון הוא קריטי לצורך תביעת הגורמים השונים. במידה ומדובר בתאונת דרכים בדרך או בחזרה מהעבודה, יש להביא אישור על התאונה מהמשטרה. מכיוון שנזקי הגוף מתגבשים רק לאחר מספר חודשים חשוב לתעד את הטיפולים, הניתוחים, התרופות, סיכומים של רופאים מומחים, הדמיות וצילומים ולאגד הכל במקום אחד.

קבלת הטיפולים תוכיח שהנפגע עשה הכל כדי לצמצם את נכותו מהפגיעה בניסיונות להבריא גם אם לא הצליח לצמצם אותה. במידה ולא יהיה תיעוד או הנפגע לא יערוך בדיקה לאחר התאונה, הסיכוי שיוכל להוכיח שנזקי הגוף הם כתוצאה מתאונת העבודה קלושים.

מצד שני, יותר מדי טיפולים שאינם מתאימים לנזקי הגוף עקב התאונה, יהיו לא ריאליים. בנוסף יש לשמור על כל הקבלות וההוצאות בעקבות הטיפולים והתרופות ולאגד את תלושי המשכורת של השנה שקדמה לפגיעה.

 

לא לשתף פעולה עם חוקרי הביטוח

לסיכום, מומלץ כבר בהתחלה לפנות לעורך דין מהתחום ולא לשתף פעולה עם חוקרי הביטוח שינסו לדלות פרטים באמצעות הקלטות שבהן ישתמשו בבית המשפט ויוציאו את הדברים מהקשרם. הטוב ביותר הוא לקבל הנחיות מעורך הדין ולפעול בצורה נבונה.

פציעות אישיות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משמורת ילדים – טובת הילד קודמת

טובת הילד היא מושג משפטי וחברתי שמתייחסת לילדים כישות משפטית שיש לה זכויות, שאחריותה של החברה לדאוג לקיומן. ההתייחסות לטובת הילד מובילה החלטות משפטיות וחוקיות

קרא עוד »
נהג מונית - אילוסטרציה
הטרדה מינית במונית

הטרדה מינית במונית היא סיטואציה מאוד לא נעימה שלצערנו נהיית נפוצה יותר ויותר, במיוחד בעת האחרונה ובה בעקבות הגבלות התחבורה הציבורית רבים בחרו להתנייד יותר

קרא עוד »
אזרחות גרמנית
מי זכאי לאזרחות גרמנית?

אזרחות גרמנית טומנת בחובה הטבות משמעותיות, לרבות הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה, גישה להטבות סוציאליות ויכולת לנסוע בחופשיות בתוך האיחוד האירופי. עם זאת, הזכאות לאזרחות גרמנית

קרא עוד »