איך הופכים למומחה בתחום המנעולנים

מנעולן הוא אחד המקצועות הדורשים מומחיות טכנית שאינה משתמעת לשתי פנים.

כל מי שיש לו חוש טכני יכול ללמוד את המקצוע אך לא כולם הופכים למומחים בתחום.

המאמר יפרט איך הופכים למומחים בתחום המנעולנים.

 

התמחות בתחום המנעולנים

כדי להיות מנעולן פורץ מנעולים מומחה צריך להתנסות שעות רבות בפריצה מנעולים מכל הסוגים. את ההכשרה המקצועית צוברים באופן מעשי בחברה העוסקת בתחום כחלק מצוות טכנאים מומחה. בנוסף, חשוב להשתלם בענף זה ולהישאר מעודכנים בכל הקשור לחידושים לטכניקות שונות, לכלי העבודה ולמנעולים חדשניים. מעבר לעבודה מעשית של 15 שעות וליווי מקצועי של מנעולן מומחה, ההתנסות במהלך הקריירה מובילה למומחיות הדרושה, כי כמו שאומרים אין חכם כבעל ניסיון.

 

התנסות עם סוגי מנעולים שונים

תפקיד המנעולן הוא תפקיד אחראי מאוד. מנעולן פורץ צריך להגיע במצבי חירום למבנים בהם אנשים ננעלו מבפנים או מבחוץ, להרגיע ולסייע להם. המנעולן מסייע גם לאנשים שנקלעו בתוך מכוניתם בתאונות דרכים ועליו להוציא אותם בשלום. בשל עובדות אלו, המנעולן חייב להכיר את כל סוגי המנעולים ולהתנסות בפריצתם במהירות ובמיומנות. כדי לפרוץ מנעול צילינדר למשל, צריך המנעולן להשתמש בכלים הנכונים כמו מגריפה או מפתח ברגים L. אלו כלים שיכולים לדחוף את הפינים של המנעול כלפי מעלה ושומרים שלא יסגרו. אם מדובר במנעול צירופים, המנעולן צריך לדעת כיצד פורצים מנעולים מקודדים. מנעול ביומטרי למשל חייב להיפרץ עם כלי עבודה מיוחדים או קוד דיגיטלי מיוחד. לעומתם, מנעול עליון הוא אחד המנעולים הקשים לפריצה ובדרך כלל הוא תומך במנעול נוסף. אנשים רבים נועלים באמצעותו דלתות או כספות. במקרה של דלתות, הבריחים של המנעול מקובעים עמוק במשקוף ולכן צריך לדעת כיצד לפרוץ אותו מבלי לשבור את הדלת. יתרה מכך, מנעולן מומחה צריך לדעת גם כיצד מתקינים מנעולים מסוגים שונים, כיצד מתפעלים אותם ומעל לכל כיצד פורצים אותם.

 

מה דורש החוק ממנעולן מומחה?

על פי החוק למנעולן מקצועי נדרשת תעודת יושר מהמשטרה והוא חייב להיות ללא עבר פלילי. מנעולן שסיים את לימודיו באחת מהמכללות הטכניות והתנסה בעבודה מעשית אצל מנעולן ותיק, מקבל תעודת הכשרה אותה הוא מראה ללקוחותיו לשם האמינות. בנוסף, מנעולן מומחה צריך להכיר את התקנים של המנעולים השונים לפני שהוא מתקין אותם. אם מדובר בפריצת מנעולים, המנעולן מאבחן את הבעיה לפני שהוא פורץ כי ייתכן והדלת היא הבעייתית. רק לאחר האבחנה שלו הוא פורץ את המנעול. במקרים מסוימים המנעולן יאלץ להחליף את המנעול ובמקרים אחרים רק לתקן אותו. לסיכום, מנעולן מומחה צריך להיות זמין 24/7 למקרי חירום ולתקשר דרך הדלת עם לקוחותיו הנפחדים שננעלו, באופן מרגיע, באמפתיה ובסבלנות. מנעולן מומחה לפריצת מנעולים יעשה הכול באופן מקצועי כדי לא לשבור את הדלת או לגרום לנזק אחר.

 

מנעול

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה בביוב

סתימה בביוב היא לא דבר נעים, הריח מציף את כל הבית ולפעמים אף מחוצה לו, לפעמים האירוע כולל הצפה והתסכול מאד גדול. אז מה עושים?

קרא עוד »