עובדי עירייה – האם משתלם לקנות במות הרמה יד 2 או חדשה?

יתרון קניית כל דבר ביד שנייה הוא ברור – המחיר. מאידך, ישנם תחומים בהם לא מומלץ לקנות דברים משומשים. לאיזו קבוצה משתייכות במות ההרמה?

כאשר קונים דברים ביד שנייה לוקחים בחשבון שהם משומשים. בבגדים – אנשים אחרים שאתם כנראה לא מכירים לבשו אותם, במכוניות – הן צברו קילומטראז' ובנוסף הן פחות נקיות לאחר שאחרים נהגו בהם. מצד שני היתרון בולט, כאשר קונים בגדים, מכוניות או כל דבר אחר ביד שנייה, הוא ייצא זול בהרבה מאשר לקנות את אותו פריט בדיוק מהחנות/מפעל. כאן אנו נענה על השאלה למען עובדי עירייה או פשוט לכל מי שיש לו עניין בדבר – האם משתלם לקנות במות הרמה יד 2 או חדשות?

 

כיצד מבטיחים שהקנייה תשתלם

התשובה לשאלה האם משתלם לקנות במות הרמה יד 2 היא כמובן מורכבת ולא חד משמעית, אך כן ניתן לעקוב אחר מספר כללים על מנת להבין אם הקנייה משתלמת יותר או פחות.

 

עד כמה ההנחה גדולה?

כפי שצוין, היתרון הברור ביותר (ואולי היחיד) ברכישת במת הרמה יד שנייה הוא ההוזלה במחיר. ובכן, השאלה היא עד כמה הקנייה הזו זולה יותר מבמות הרמה חדשות. ההנחה יכולה להגיע לכמה עשרות אחוזים, אך מצד שני יש שיימכרו במחיר כמעט זהה לבמה חדשה. ההמלצה היא לבדוק את המחיר המקורי, ולהשוות עם מחיר הבמה שנמכרת ביחד שנייה.

 

אחריות

כאשר אתם קונים במת הרמה יד 2 כדאי לדאוג שתהיה אחריות על המוצר ממי שסיפק לכם את אותה במה. כאשר האחריות ארוכה מספיק זה יספק לכם הגנה ואישור משתי סיבות עיקריות:
1. אם המוכר מוכן לקחת אחריות ולשלם על נזקים אמיתיים, אז ככל הנראה הוא מאמין במוצר ובטוח שהוא השאיר לכם אותו במצב טוב.
2. ראש שקט – כאשר יש אחריות על המוצר, אז קשה ליפול אתו כיוון שגם אם משהו הוא פגום או שמשהו ייהרס בו בזמן תקופת האחריות, מי שמכר לכם את המוצר ייאלץ לשלם. אמנם, ראש שקט מהבחינה הזו לא מבטיח בטיחות בעבודה, הרי אם המתקן לא עובד מספיק טוב, אז ישנה סכנה בטיחותית בזמן השימוש לכל הקרובים.

 

בדיקה

דבר שעלול לעלות לכם כסף נוסף, אך עדיין עשוי להיות משתלם – לבדוק את המתקן טרם הקנייה. ניתן לבקש ממוכר הבמה להגיע ולבדוק אותה. אם אין לכם ידע אז תוכלו לנסות לעשות זאת בעזרת בודק מוסמך ומקצועי. אתם או הבודק המוסמך תחפשו ליקויים במכונה, בזמן הפעלה ואפילו כאשר היא סטטית. תוכלו להבין כך אם היא במצב טוב וכדאי לרכוש אותה.

 

לסיכום

לסיכום, משתלם לקנות במות הרמה יד שנייה כל עוד המחיר באמת זול בהרבה מבמה חדשה באותו הדגם, אם אין בה ליקויים ואם אפשר – כשיש עליה אחריות.

תעסוקה עירונית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה בביוב

סתימה בביוב היא לא דבר נעים, הריח מציף את כל הבית ולפעמים אף מחוצה לו, לפעמים האירוע כולל הצפה והתסכול מאד גדול. אז מה עושים?

קרא עוד »