מהי קצבת נכות כללית ומה הפרוצדורה להוצאתה

הרשת מלאה במידע אודות קצבת נכות כללית, אך מרבית המידע אינו מונגש ומנוסח במילים גבוהות שאינן ברורות לכל אחד. המדריך הנוכחי נכתב תוך סיוע מטעם גורמים מוסמכים בתחום והועבר לשפה קלילה ונוחה, כדי להקל עליכם, קוראים יקרים בהבנה בכל הנוגע לקצבת נכות כללית ובפרוצדורה שכרוכה בהוצאתה. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים בנושא.

 

מה זה קצבת נכות כללית?

קצבת נכות כללית זו בעצם קצבת קיום שמועברת לאנשים בעלי נכות שקשורה להיבטים הבאים:

  • נכות גופנית
  • נכות נפשית
  • נכות שכלית

חשוב לציין כי קיומה של אחת או יותר מהנכויות שצוינו לעיל אינה מחייבת את קבלת הקצבה. שכן, לפי הנקבע במוסד לביטוח הלאומי, הקצבה מועברת למי שנמצא כי אין ביכולתם להשתכר באופן מלא.

 

מה הפרוצדורה בקבלת נכות כללית?

כדי לקבל קצבת נכות כללית יש צורך למלא מסמכים שונים שמופיעים באתר של המוסד לביטוח לאומי. לאחר מילוי טפסים אלו, יש לשלוח אותם אל סניף ביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים. שם, ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות כללית. לתביעה זו יש להכין מראש כמה מסמכים רלוונטיים.

 

המסמכים שצריך לצרף להגשת התביעה

בנוסף לטופס שצוין בפסקה הקודמת, יש צורך להכין מראש את המסמכים הבאים:

  • מסמך רפואי או תעודה רפואית שיכולים להעיד על רמת התפקוד של מגיש הבקשה. המסמכים יכולים להיות אישורים על טיפולים שונים, חוות דעת של רופא מוסמך ועוד
  • אישור על עבודה, כולל תלושי שכר
  • פרטי חשבון בנק על שם מגיש הבקשה
  • כל מסמך אפשרי שיכול להוכיח כי ישנה זכאות לקבלת נכות כללית

 

הפרוצדורה עשויה להיות מורכבת – אפשר ורצוי לעבור את ההליך בליווי של אנשי מקצוע

אם אתם מעדיפים להימנע מהתמודדות עם עניינים בירוקרטיים, כדאי שתדעו שהפרוצדורה וההתנהלות אל מול המוסד לביטוח לאומי עשויה להיות מורכבת עבורכם. אך אל חשש, אין כאן הצעה חלילה להוריד את הניסיון לקבל קצבת נכות מהפרק. הכוונה היא להסתייע באנשי מקצוע שמנוסים בתחום זה. מדובר בגורמים שהוסמכו ללוות תובעים לקצבת נכות כללית.

סיוע מטעם גורמים אלו יאפשר לכם להיות בטוחים שאתם מעבירים את המסמכים הדרושים ועושים את מירב המאמצים כדי לקבל מקסימום אחוזי נכות בתקווה שאלו יאפשרו לכם בסופו של דבר לקבל את קצבת הנכות שתשפר את איכות החיים שלכם. ניתן להסתייע בחברות למימוש זכויות או בעורכי דין שבקיאים בוועדות הרפואיות ובתביעה לקצבת נכות כללית.

 

כמה מילים לסיום המדריך

כעת אתם יודעים מהי ההגדרה של קצבת נכות כללית והפרוצדורה שכרוכה בהוצאתה. ההמלצה שלנו ושל רבים שמכירים את התחום לעומק, היא לא להגיש את הבקשה לקצבה באופן עצמאי ולפנות אל גורמים מוסמכים שיקלו עליכם בעת ההליך המורכב. מאחלים לכם בהצלחה רבה בהליך ובכלל, בוועדה הרפואית.

קצבת נכות

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה בביוב

סתימה בביוב היא לא דבר נעים, הריח מציף את כל הבית ולפעמים אף מחוצה לו, לפעמים האירוע כולל הצפה והתסכול מאד גדול. אז מה עושים?

קרא עוד »