איך קוסמים, אמנים ומנטליסטים דוחפים את גבולות האומנות שלהם

בשנים האחרונות הפופולריות של מופעי חושים עולה בהדרגה. בניגוד למופעי קוסמים קלאסיים שאותם אנחנו יכולים להרגיש שמיצינו, דווקא במופעים של אמני חושים יש משהו שמשאיר אותנו בכל פעורי פה. האתגר הגדול של הופעות מהסוג הזה הוא דחיפה של גבולות האומנות, וכאן נספר לכם איך האומנים פורצים אותם בכל פעם.

 

קוסמים ואמני חושים

עוד לפני שנדבר על גבולות האומנות, חשוב להבין מה בדיוק מבדיל בין קוסם לאומן חושים. בעוד שקוסם משתמש בעיקר בטכניקות, בכלים מיוחדים וכמובן בזריזות ידיים, אצל אומן חושים הכלים הללו לא רלוונטיים.

אומן חושים משתמש בעיקר בתודעה שלו ובניתוח שפת גוף כדי להציג את הביצועים שלו. אמן חושים רון גליקסמן יוכל להציג לכם הופעה בלתי נשכחת, אבל בינתיים, בואו נבין איך אותם אומנים דוחפים את גבולות האומנות שלהם.

 

גבולות האומנות

גבולות האומנות הוא מושג מרכזי בעולם הזה. האומנות נועדה לאתגר את מי שצופה בה, אך לפעמים יש הרגשה שהאומן חצה גבולות והפך את האתגר הזה להיות יותר מידי גדול. במהלך הופעה של מנטליסט אתם עלולים להרגיש שהתודעה שלכם אינה מוגנת כפי שחשבתם, או שהחושים שלכם לא משדרים לכם את המצב לאשורו.

למרות שזה חלק מהעניין של ההופעה חשוב לזכור שבדיוק כמו קוסם רגיל, גם לאומן חושים יש את הדרכים שבעזרתן הוא מצליח להציג את הביצועים שלו מול העיניים שלכם. חלק מהאומנים יסבירו לכם איך הם עושים את זה, וגם אם לא, אתם לא צריכים להיות מודאגים מזה.

 

כישרון מול ידע

עוד דבר שעוזר לאומנים לדחוף את גבולות האומנות שלהם זה האיזון הנכון בין כישרון לבין ידע. כמו כל אומן, גם מנטליסט, אומן חושים או קוסם זקוק לכישרון בסיסי. בלי הכישרון הזה הוא לא יוכל להציג את הביצועים שהופכים את ההופעות שלו להיות כל כך מוצלחות. עם זאת, האומן גם צריך לרכוש לא מעט ידע כדי להגיע למצב שבו הוא רוכש עוד ועוד כלים שעוזרים לו להעמיק את הכישרון.

 

הופעה מול קהלים מאתגרים

הדבר האחרון שחשוב לעשות כדי למתוח את גבולות האומנות הוא להופיע מול קהלים מסוגים שונים. ברגע שאומן מופיע מול קהל דומה הוא לאט לאט מפסיק להשתפר. האתגר שמולו היא ניצב הופך להיות כזה שהוא מכיר, ויהיה לו קשה לשפר את הביצועים שלו. מנגד, החלפה של סוג הקהל לעיתים קרובות תציב בפני האומן אתגר חדש בכל פעם, מה שיהפוך אותו פשוט לאומן טוב יותר.

 

לסיכום

אומני חושים ומנטליסטים נדרשים כל הזמן לדחוף את גבולות האומנות שלהם. הדרך בה הם יכולים לעשות את זה היא על ידי שינוי סוג הקהל בהופעות שלהם, מה שמייצר להם בכל הופעה אתגר חדש. עוד דבר שחשוב להקפיד עליו זה לרכוש ידע מתקדם בתחום.

קוסמים ואמני חושים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה בביוב

סתימה בביוב היא לא דבר נעים, הריח מציף את כל הבית ולפעמים אף מחוצה לו, לפעמים האירוע כולל הצפה והתסכול מאד גדול. אז מה עושים?

קרא עוד »